הערכה: רה"מ צפוי להיחקר בשנית כבר במהלך השבוע

נתניהו: "אם הייתי מנהל מדיניות אחרת היו מחבקים אותי" • גוברות ההערכות כי לרה"מ צפויים מפגשים נוספים עם חוקרי המשטרה במהלך השבועות הקרובים • אמסלם: "מנדלבליט בחור טוב, נכנע ללחץ התקשורת שערערה על אמינותו"

עם סיום חקירת רה"מ אמש שנמשכה כשלוש שעות גוברות הערכות הבוקר כי קרוב לוודאי ולראש הממשלה צפוי מפגש נוסף עם חוקרי המשטרה כבר במהלך השבוע הנוכחי, כאשר הערכות הן שחקירה נוספת תיערך כבר מחר או מחרתיים.

למרות ההודעה לציבור שפרסם היועה"מ עם סיום החקירה, בה פירט שורה של חשדות שנבדקו בשבועות האחרונים נגד רה"מ ושהובררו כאינם אמינות או ככאלו שאינם עומדות ברף הפלילי, הרי שלפרשה הנוכחית לא היה כל ביטוי מעבר לאזכור הלאקוני כי "בשל ראיות שהגיעו לשולחנו של היועץ, זה החליט להורות לרשויות החוק לחקור את רה"מ". יתירה מכך, גם השמועות כי לפתחו של רה"מ 2 פרשיות שונות, לא זכו לאישוש בדו"ח שפרסם היועה"מ.

דבר אחד ברור, והוא, כי רה"מ חשוד בניגוד עניינים ובקבלת מתנות שלא כדין וללא דיווח כנדרש, כשהחקירה מבקשת לקשור בין השניים ולוודא כי אין מדובר בקבלת שוחד.

חקירתו של נתניהו אמש נוהלה בידי צוות חוקרים בכיר בראשותו של תת-ניצב כורש בר נור, מפקד יאח"ה, כאשר החקירה עצמה הוקלטה לכל אורכה והועברה ישירות אל צוות בכיר בראשותו של ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, אל ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, וכן אל גורמים במשרד המשפטים המעורים בפרטי החשדות נגד רה"מ, זאת לשם היערכותם לקראת סבבי החקירות הבאים של רה"מ.

הבוקר נחשפו בכלי התקשורת הקלטות מסיעת הליכוד שנערכה אתמול בצהריים. הנוהג הוא בכנסת, כי בכל יום שני מתכנסות להם סיעות הבית בחדרי הסיעה שלהם בבנין הכנסת, כאשר חלקו הראשון של הישיבה מוקדש להצהרות בפני כלי התקשורת, כשהמשך הישיבה מתנהלת בדלתיים סגורות.

כאמור בהקלטות שדלפו מישיבת סיעת הליכוד אתמול, נשמע ח"כ דוד אמסלם כמי שמבקש "להרגיע" את החברים בכלל ואת רה"מ בפרט באומרו, כי "מנדלבליט בחור טוב" ושהוא "נכנע ללחץ התקשורת שערערה על אמינותו".

בהמשך ההקלטה נשמע קולו של רה"מ שאומר, "אם מדיניותי הייתה שונה היו מחבקים אותי."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו