התחממות בדרום: רקטה התפוצצה ליד אשקלון – צה"ל תקף בעזה

חמאס נוקם על "חיסול" הבכיר? יממה לאחר מותו של מפקד מערך הפצצות של הארגון באורח מסתורי, נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה שלאחריה התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור אשקלון • צה"ל הגיב בירי טנקים והשמיד עמדה צבאית של חמאס

הדרום מתחמם? אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר בעוטף עזה, כשלאחריה התפוצצה רקטת קאסם בשטח פתוח דרומית לאשקלון. בתדובה הפציץ צה"ל יעדים שונים ברצועת עזה.

לפי שעה לא ברור מי אחראי לירי, אך לא מן הנמנע שמדובר בתגובה של חמאס לחיסולו (?) של בכיר בארגון בידי ישראל.

כזכור, אמש הודיע חמאס על מותו של מוחמד ואליד קוקא בן ה-44, ראש מערך ההפצצות וההנדסה הקרבית של הארגון. ע"פ הדיווח הרשמי של חמאס הוא נהרג בתאונת עבודה בשעה שעסק בהכנת "משהו לאויב", אולחם באופן לא רשמי היו מי שהעלו את ההשערה כי ידה של ישראל היתה בפיצוץ המסתורי.

מוות מסתורי: תעלומת מותו של מפקד מערך הפצצות של חמאס

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו כי במערכת הביטחון מעריכים שחמאס הצליח לשחזר את כל יכולותיו הצבאיות שהיו לו ערב מבצע 'צוק איתן' ואף להעצים אותן.

לטענת גורמי הביטחון, חלק גדול מהארסנל הוא תוצר תעשיית הנשק של חמאס בתוך הרצועה מחומרים מאולתרים. ענין נוסף שמעורר דאגה במערכת הביטחון הן שיחות הפשרה שבין חמאס ושלטונות מצרים שמביאים לפתיחת מעבר רפיח, מה שעלול לאפשר הברחת אמצעי לחימה תקניים שישפרו את מצבו. "ההערכות הן שפני חמאס לא לעימות אבל מכין את עצמו לאחד כזה", אומר גורם ביטחוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו