המתנה שנתניהו היה שמח לוותר עליה / שלומי פרידמן

המסע המדיני של נתניהו בוושינגטון ופגישתו עם טראמפ הוכתרו ביותר מהצלחה • נתניהו, לכאורה, קיבל את כל מה שהוא חלם עליו • אלא שיתכן שדווקא ההצהרות של טראמפ יסבכו אותו מול יריביו במחנה הימין / דעה

"מדינה אחת או שתיים מה שמקובל על שתי הצדדים" "הפלסטינים מסיתים לאלימות", אלו רק חלק מהציטוטים מפיו של הנשיא (בינתיים לפחות) הכי פרו ישראלי שהיה בבית הלבן. האם זו האידיאולוגיה שלו או דעות זמניות רק כי עוד לא נכנס לעובי הקורה? רק ימים יגידו. אבל האם יכול להיות שדווקא הגישה הזו תביא להפלת נתניהו? יכול להיות ש"המתנה המדינית" שנתיהו קיבל עכשיו מטראמפ תתהפך עליו (מבחינה פוליטית) בהמשך.

חוק הסיפוח עומד כרגע על מפתן הממשלה, השר בנט עושה הכל כדי שהוא יכנס פנימה.. לא סתם רגע לפני העלייה למטוס, ההצהרה האחרונה של נתניהו הייתה: "אני אוביל ואני אנווט" למי שזה היה מוכר לו, לא טעה. מדובר באמרה מפורסמת מתוך נאום הניצחון של רבין שעל שמחת בחירתו העפילה העננה החתרנית שנקראת פרס.

בשל אינטרסים פוליטיטים, בעיקר בתוך מחנה הימין, נמנע נתניהו מלומר את דעתו האמיתית: אין לו בעיה עם הפסקה – או לפחות הפחתה דרסטית – של הבניה בהתנחלויות, בטח שהוא לא חולם על סיפוח (אף אחד לא רוצה כל כך הרבה ערבים אזרחי ישראל). אבל אם נתניהו יעז לומר משהו בסגנון הזה הוא יוכל רק לחלום על שלושים מנדטים בקדנציה הבאה.

והמלכוד בו נמצא נתניהו לא נגמר בבנט. גם בתוך הבית פנימה, בליכוד, הוא מרגיש לא פחות מאוים. השרים מהאגף הניצי של הליכוד יותר מלוחצים את נתניהו ומצפים לקבל מהפגישה משהו יותר מסיגר, או במקרה של נתניהו הכרה אמריקאית בשליטה הישראלית ברמת הגולן.

מה שנותר לנתניהו עכשיו לעשות זה להתפלל ללחץ אירופאי מיידי. שהרי אם לא כן, ציבור הבוחרים שלו ידרוש הסברים: מדוע הוא לא מנצל את חלון ההזדמנויות כדי לקבוע עובדות בשטח.

ועוד פיתרון סתם כבדרך אגב, לסמוך על האינטליגנציה של הציבור, ופשוט לומר להם את האמת. את האמת שאתה מאמין בה. זה אולי לא יביא קולות, אבל זה בהחלט מורה על מנהיגות.

לאחר 8 שנים: נתניהו מרגיש בנוח בבית הלבן • גלריה מסכמת

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי מעדיף קולות ממנהיגות זה ברור

ביבי הוא הרע במיעוט, הוא לא באמת מנהיג…

נכון אין מתמודד שיותר על קולות למנהיגות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו