אנחת רווחה בבלגיה: השופטים נגד פגיעה בשחיטה היהודית

בעקבות הצעת חוק שהגישו חברי פרלמנט מקומיים נגד השחיטה היהודית, עתרו מספר רבנים לבית המשפט שקבע: הגבלת השחיטה פוגעת בחופש הדת • הרבנים מבהירים: "אם הליכי החקיקה יימשכו - נפנה לבית הדין הבינ"ל בהאג"

בית המשפט לחוקה במחוז ולוניה שבבלגיה הודיע אתמול (יום ג') על החלטתו לפיה השחיטה היהודית הכשרה מותרת על פי החוק הבלגי והיא תימשך כהלכה. הגבלת השחיטה הכשרה – קובע ביהמ"ש בנשיאות השופט פ. ליאנרדי – מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה.

כזכור, לפני כחודש החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה. חברי הפרלמנט; ג. דאפראניה מהמפלגה הרפורמיסטית M.R. ומ. ארנס ממפלגת 'סדה' ניסחו הצעת חוק ולפיה; אין להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי הקובע שיש להמם את הבהמה לפני השחיטה. דבר המנוגד להלכה היהודית.

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, אמר כי הוא שמח שעמדת הקהילה היהודית התקבלה גם בביהמ"ש לחוקה בולוני וההחלטה אכן תפסיק את הניסיונות לפגוע בשחיטה הכשרה. "אני רואה בהחלטה זו חשיבות מבחינת המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה בהם יש המבקשים להגביל את השחיטה הכשרה".

הוא הוסיף: "'נפגשנו, נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, הרב פנחס קורנפלד עם ראשי המפלגות, הבהרנו להם את חשיבות השחיטה היהודית וביקשנו שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה. דברינו התקבלו אמנם על אוזן קשובה אך יוזמי הצע"ח המשיכו בפעילות ולא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לביהמ"ש לחוקה כפי שעשינו במחוז הפלמי. גם הפעם כשחשנו שיש סכנה לחקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה פנינו לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הולוני. אנו שמחים שהשכל הישר גבר ובלגיה תאפשר שחיטה כשרה בכל מחוזותיה כפי המסורה לנו מדור דור".

הרב גיגי והרב קורנפלד ייוועדו היום (יום ד') עם יוזמי הצעה"ח כדי להסביר שוב את מהות השחיטה הכשרה בניסיון להניאם, ועתה בתמיכת ביהמ"ש, מלהמשיך בהליכי החקיקה. "במידה ותתקיים בכל זאת הצבעה, אנו נעתור לביהמ"ש בהאג" אמר הרב גיגי.

בתמונה: הרב גיגי והרב גולדשמיט
הרב גיגי עם נשיא ועידת רבני אירופה הגרפ גולדשמידט במשרד החוץ האוסטרי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה קשור הרב יאקאב

התמונה הראשית זה הגרי"א יאקאב שליט"א בעת שלומד את התלמידים להעמיד סכין שחיטא כהלכתה הנ"ל מחבר הרבה ספרים על הנושא והא הגאון גדול ובפרט בעניני שחיטה טריפות וניקור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו