תוכנית המדינה הפלסטינית של נתניהו: "הכנסת כוחות בינלאומיים לעזה"

במהלך פגישתו עם שרת החוץ האוסטרלית, נשאל רה"מ לגבי הכרזותיו בענין המדינה הפלסטינית והשיב, כי בכל הסדר עתידי, על המדינה שתקום להיות מפורזת - "הריבונות הפלסטינית תהיה מוגבלת - הם לא ישלטו שליטה מלאה על השטח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לראשונה למרכיבי המדינה הפלסטינית לכשתקום במסגרת תוכנית 'שתי המדינות' ומציג את חזונו שככל הנראה טרם גובש לפרטיו הקטנים.

במהלך פגישתו עם שרת החוץ האוסטרלית, נשאל רה"מ למה הוא מכוון כשהוא מדבר על 'מדינה פלסטינית', רה"מ השיב, כי בכל הסדר עתידי שלא יהיה, על צה"ל יהיה להמשיך ולשלוט בכל שטחי יהודה ושומרון והריבונות הפלסטינית בהם תהיה מוגבלת.

יחד עם זאת הוסיף ראש הממשלה, כי במדיה והפלסטינית יתנגדו והקהילה הבינלאומית תלחץ בנושא, ניתן יהיה לבחון חלופות ביטחוניות על ידי הכנסת כוחות בינלאומיים לעזה.

נתניהו ציין, כי על אף שלישראל ניסיון מר עם כוחות בינלאומיים, מכל מקום תהיה ישראל מוכנה להכניס את אותם כוחות לעזה ושאלו מטבע הדברים יתמודדו גם עם סוגיות הטרור ברצועה.

שטחי יהודה ושומרון או בהגדרתם הבינלאומית, הגדה המערבית, הם כינוי לשטח של 5,790 קמ"ר המוחזקים בידי ישראל במעמד של תפיסה לוחמתית מאז שנכבשו מירדן במלחמת ששת הימים, כאשר 1993 במסגרת 'הסכם אוסלו', הועברו חלק מסמכויות השלטון בו לרשות הפלסטינית.

כאמור רה"מ מדגיש כי בכל הסדר עתידי הפלסטינים לא ישלטו שליטה מלאה על השטח וכי המדינה הפלסטינית שתקום תהיה מפורזת.

במהלך פגישתו עם שרת החוץ האוסטרלית, סוכם על שדרוג היחסים בין המדינות בהיבטי הביטחון, המודיעין, הכלכלה והטכנולוגיה.

רה"מ המריא הבוקר מאוסטרליה בחזרה לישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו