בכיר בחמאס מאיים: "אם המצור לא יוסר – נעבור לשפה אחרת"

המתיחות בגבול הדרום: פתחי חמאד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר היום במהלך עצרת ברצועת עזה כי בכוונת הארגון להחריף את צעדיו בתקופה הקרובה - אם ישראל לא תשנה את מדיניותה באזור

בשבועות האחרונים סיקנו כאן בהרחבה את המתיחות הגוברת באזור הדרום. אמנם עד כה התאפיינה המתיחות באירועים מינוריים יחסית דוגמת ירי קאסמים בודדים (במצטבר) לשטחים פתוחים, שיגורים לים ותקרית ירי אחת בגדר, אך בחמאס אומרים היום כי יתכן ומדובר ברמז לבאות.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, פתחי חמאד, נאם היום בעצרת שהתקיימה ברצועת עזה ואיים כי הארגון עשוי לשבור את הכלים אם ישראל לא תסיר את המצור מעל הרצועה.

"על העולם כולו להקשיב למסר הזה – אם לא יוסר המצור, פיצוץ עזה בדרך", כלשונו.

לדבריו, "בימים הבאים נעבור משפת הדיבורים לשפה אחרת. לא נסכים עוד להישאר במצב הזה. זכותנו לבנות נמל ימי ושדה תעופה כדי ליצור קשר עם העולם".

בוידאו: מטוסי חיל האוויר מפציצים ברצועה בתגובה לאחד השיגורים לפני כשבועיים

//www.jdn.co.il/news/israel/809272

כזכור, בתחילת החודש הגיב יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, להחלטת חמאס למנות כראש הארגון ברצועת עזה, את רב המרצחים יחיא סינוואר, והעריך כי היא עשויה ללמד על סבב צבאי נוסף בקרוב.

"מהיום ואילך ראש ארגון חמאס בעזה הוא רב מרצחים לכל דבר ועניין. המסר עבורנו הוא שעלינו לחזק עוד ועוד את היכולות שלנו להשמיד את תשתיות הטרור של החמאס בעזה, מפני שהשימוש בהן עשוי להיות מוקדם מכפי שצפינו", דברי דיכטר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו