ה'עסקה' של טראמפ: 'הגבלת הבניה' בהתנחלויות ללא 'הקפאה'

גורמים פלסטינים מדווחים כי במהלך פגישתו עם אבו מאזן, הציג השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט את הצעת הנשיא טראמפ לחידוש המו"מ ולפיו תסכים הרשות למתווה של 'הגבלת' הבניה הישראלית ביהודה ושומרון ולא הקפאתן המוחלטת

בצל ביקורו בישראל וברש"פ, של השליח האמריקני החדש לענייני המזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, והחשש בקרב חוגי הימין מפני מהלך אותו מבקש רה"מ נתניהו לתאם עם הממשל בארה"ב, הכולל הקפאת התנחלויות, חושף העיתון 'אל חייאת' היוצא לאור בלונדון, כי העסקה אותה מנסה טראמפ לקדם עם ישראל כולל בתוכו את הגבלת ההתנחלויות בלבד ולא את הקפאתן המוחלטת.

כזכור, בימים האחרונים האשים ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "לאחרונה ישנם יותר מידי אינדיקציות לעובדה שראש הממשלה מבשל בשקט בשקט מהלך של הקמת פלשתין". לדבריו, "הפרסומים על 'עסקה' שטראמפ מציע לאבו-מאזן לחזרה למו"מ בתמורה להקפאת הבניה בהתיישבות אמורה לעורר דאגה וחשש מפני מה שזומם נתניהו הרחק מאור הזרקורים".

גם מכיוון הרש"פ נשמעו במהלך השבוע התבטאויות ברוח דומה, וזאת לאחר שגורמים המקורבים לאבו מאזן דיווחו לאחר פגישתו עם השליח האמריקני גרינבלט, כי ארה"ב הציגה בפני הרשות 2 מהלכים שיסייעו לחידוש המו"מ עם ישראל, הפסקת ההסתה בבתי הספר הפלסטיניים וכן הבנה לקיום בניה ישראלית מוגבלת ומוסכמת מראש ביו"ש.

אם הדיווח שמפרסם 'אל חייאת' נכון, הרי שמדובר בהישג ישראלי היסטורי, אותו בוודאי ינסה רה"מ לצייר כמהלך חיובי וחסר תקדים בניסיון להרגיע את הצד הימני במפה הפוליטית המביעים חשש מפני שורת התבטאויות של רה"מ מהתקופה האחרונה שמהותן המשך הקפאתן השקטה של הבניה ביו"ש.

רק לאחרונה אמר נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד, כי הסיפור עם טראמפ איננו כה פשוט כפי שנדמה וכי נצטרך להגיע להסכמות בענין המשך הבניה בהתנחלויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו