רק זה היה חסר: התסבוכת המשפטית שמונעת פשרה בענין התאגיד

חוות דעת של היועמ"ש קובעת כי גם אם נתניהו וכחלון יגיעו להסכמות על חקיקת חוק חדש - הדבר לא יתאפשר • המשמעות: האפשרויות הרלוונטיות היחידות הן סגירת התאגיד או השארתו במתכונת הנוכחית • כחלון: "לא דיברתי עם נתניהו מאז יום שישי"

כשברקע חוסר הוודאות לגבי המשך דרכה של הממשלה ממשיך לרחף בחלל האוויר הפוליטי מתברר כי גם אם נתניהו וכחלון יסכימו ביניהם על פשרה בנוסח שינוי חוק התאגיד – הדבר לא יתאפשר מבחינה משפטית.

חוות דעת שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קובעת כי החוק החדש לא יוכל לעבור במהירות אלא רק לאחר עיון של כמעט חודש. בנוסף אמר מנדלבליט לנתניהו כי חלק מהתוכן אותו רצה להעביר ראש הממשלה לא יוכל להיכלל בתוך החוק.

מצב דברים שכזה מסבך את המצב ולא מאפשר לנתניהו וכחלון להתגמש. המשמעות: האפשרות המרכזית העומדת כעת היא סגירתו למעשה של התאגיד או השארתו במתכונת הנוכחית.

בתוך כך, שר האוצר, משה כחלון, התייחס הבוקר למשבר וגילה: "לא דיברתי עם נתניהו מאז יום שישי". לדברי כחלון, "הכול ספינים, יש לי יותר מקורבים מבוחרים. אני לא חושב שצריך ללכת לבחירות, אך אני ערוך לכל תרחיש…הסיכום האחרון הוא שהתאגיד יקום עם חוק התקשורת ואני לא מכיר משהו אחר".

בינתיים במחנה הציוני ממשיכים לפנטז על ממשלה חלופית. ח"כ איתן ברושי אמר היום בכמהלך כינוס של התנועה הקיבוצית: "עדיין לא תמו הסיכויים לממשלה חלופית בכנסת ה-20. אני יודע שיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג ושר האוצר כחלון עדיין דנים בנושא. ייתכנו הפתעות בנושא".

לאן הולכים מכאן? "רק אחרי שנתניהו ייפגש עם כחלון נדע"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו