ביטן: "עם כל הכבוד לחרדים – ההתנגדות שלהם לבחירות חסרת משמעות"

יו"ר הקואליציה מבהיר: "המאבק הוא לא על 'התאגיד' אלא על יכולת ההשפעה של הליכוד" - "לא יכול להיות שכחלון מעביר את מה שהוא רוצה ואילו הליכוד צריך להילחם על כל דבר" • מאשים: "התנגדות החרדים לבחירות מבצרת את כחלון בעמדתו"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן יוצא הבוקר להתקפה נגד חברי הכנסת החרדים ונגד שרים בליכוד הפועלים למנוע אפשרות לפיזור הכנסת והליכה לבחירות כפי שמעוניין רה"מ אם המאמצים מול כחלון יעלו בתוהו.

לדבריו, "מלתחילה צריך להבין, כי המאבק הוא לא על 'התאגיד' אלא על יכולת 'הליכוד' להשפיע – לא יכול להיות שאנחנו כסיעה הגדולה בכנסת, נצטרך כל היום לרוץ אחרי כחלון ו'הבית היהודי' בזמן שההיגיון אומר שזה צריך להיות הפוך – כל השיטה של קואליציה היא שאחד הולך לקראת השני, אבל כמובן שלפי גודלו וכוחו".

ביטן מסביר כי עמדת רה"מ היא לא הליכה לבחירות אלא הבנות עם האוצר לסגירת התאגיד. הרי אין זה סביר ש'כולנו' תכפה על רה"מ את עמדתה בנושא שהוא כה מהותי עבורו כשעבור כחלון מדובר בסה"כ במימוש חלק מההסכם הקואליציוני עליו הוא חתום.

באשר להתנגדות מבית לכוונת רה"מ לפזר את הכנסת מבהיר יו"ר הקואליציה, כי "עם כל הכבוד לשרים בליכוד כדוגמת ישראל כץ ומירי רגב ולחרדים שלא רוצים בחירות, הרי ברור שאם בסופו של תהליך תוגש הצעת חוק להקדמת הבחירות, יהיה לה רוב בכנסת והיא תעבור במליאה".

לדבריו, "לא נבחרנו כדי לרפד את כיסאות השרים והחכי"ם. לא משנה מי הם השרים, עליהם לתת גיבוי לראש הממשלה ולהבין שאנחנו נלחמים כאן על יכולת ההשפעה של הליכוד".

עם זאת העריך ביטן כי בסופו של דבר תושג הסכמה שתייתר את האיום בהליכה לבחירות, אך הדבר תלוי במידה לא מבוטלת במפלגות החרדיות ובשרי הליכוד.

לדבריו, "המפלגות החרדיות מאוד חשובות לליכוד, אבל עצם ההודעות של החרדים שהם נגד בחירות, הן אלו שמונעות את הפשרה – כל הדברים האלו שאורן חזן אומר וישראל כץ אומר מבצרים את משה כחלון בעמדתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו