הערכות: דאע"ש ינסה להוציא פיגוע גדול בסיני במהלך החג

מידע מודיעיני שהגיע לישראל מצביע על כוונת דאע"ש בסיני לבצע פיגוע בחג הקרוב. בעקבות זאת ישקלו במשרד הביטחון האם לסגור לקראת החג את מעבר הגבול בטאבה לכניסת ישראלים לסיני

בימים האחרונים הגיע לישראל מידע אשר מצביע על הכנות של דאע"ש בסיני לבצע פיגוע בחג הקרוב זאת לאחר הודעת מפקדת דאעש אשר הורתה לכל סניפיה בסיני להגביר פיגועים – כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 10.

בעקבות זאת ישקלו במשרד הביטחון האם לסגור לקראת החג את מעבר הגבול בטאבה לכניסת ישראלים לסיני.
על פי המידע המדובר, הפיגוע שמתכנן ארגון המדינה האסלאמית מכוון כנגד תיירים בכלל, ולאו דווקא ישראלים.

מכאן עולה החשש מפיגוע באחד החופים, בנוסח הפיגוע שאירע בטוניסיה לפני כשנתיים. מפקדת המדינה האסלאמית בסוריה ועיראק, שרואה כיצד היא מאבדת את השטחים שלה, הנחתה את כל הסניפים שלה בעולם להגביר את הפיגועים.

מאמץ זה ניכר למשל בפיגוע השבוע בסנט פטרבורג- שמקורו בדאע"ש מרכז אסיה.
בסיני מתווספת לכך גם המוטיבציה של המנהיג החדש של הארגון, אבו האג'ר אל האשמי. מוצאו של האשמי מעיראק, והוא מונה אישית ע"י מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי.

טרור ברוסיה: לפחות 10 הרוגים בפיצוץ במטרו של סנט פטרבורג

כזכור המטה ללוחמה בטרור פרסם השבוע אזהרת מסע חמורה הקוראת לכל הישראלים השוהים בחצי האי סיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב ‏ארצה. האזהרה פורסמה בשל איום קונקרטי וחמור מאוד אודות חטיפת ישראלים או פגיעה בישראלים השוהים בחצי האי. ‏המטה ללוחמה בטרור אף הגדיל לעשות ופנה למשפחות הישראלים השוהים בסיני, מהן ביקש ליצור קשר עם הקרובים, לעדכנם ‏באזהרת מסע ולשכנעם לחזור לישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו