נתניהו מבהיר: "איני מוכן 'לשלם' עבור העברת השגרירות לירושלים"

לאחר שהואשם על ידי חוגי הימין בסיכול כוונת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים - משיב רה"מ, כי "נושא העברת השגרירות, הוא הבטחה אישית של טראמפ כלפי בוחריו במהלך קמפיין הבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר בשיחות עם מקורביו, כי אין בכוונתו 'לשלם' לארה"ב, עבור העברת השגרירות האמריקנית מתל-אביב לירושלים.

לדברי ראש הממשלה, נושא העברת השגרירות הוא עניין אישי של הנשיא טראמפ כלפי בוחריו לאחר שהבטיח זאת במהלך קמפיין הבחירות.

לדברי נתניהו, העובדה שטראמפ בחר לצאת על דעת עצמו עם הצהרה זו כלפי בוחריו, וללא שנדרש לעשות כן על ידי ישראל, ולצד העובדה כי כבר לפני 22 שנה חוקק הקונגרס חוק ולפיו, ארצות הברית מכירה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל, הרי שלדבריו, משכך מחויבת ארצות הברית מתוקף החוק שחוקק על ידי הקונגרס, להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים".

נתניהו סבור, כי אל לה לישראל 'לשלם' עבור דבר שעתיד להתרחש ממילא במוקדם או במאוחר.

יצויין, כי מעבר לציפייה הדרוכה בדבר מימוש נשיא ארצות הברית את הבטחתו להעביר את השגרירות, עולה שאלה זו וצצה בימים אלו, וזאת לקראת מועד פקיעת הצו הנשיאותי עליו חתם הנשיא לשעבר ברק אובמה עם תום מועד כהונתו, מדובר בצו הדוחה את יישום החוק להעברת השגרירות לירושלים, בכחצי שנה.

יצויין עוד, כי מאז חוקק החוק לפני כ-22 שנה בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש, נהגו הנשיאים לדחות את העברת השגרירות בכל פעם בעוד כחצי שנה, וזאת תחת הסעיף של הארכת 'מצב החירום' בירושלים.

בשבועות האחרונים גוברת הביקורת על נתניהו מצד חוגים ימניים בישראל, המאשימים אותו בסיכול כוונת ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים.

רק במוצאי השבת אחרונה האשימה שרת המשפטים את רה"מ בכך 'שפספס' במו ידיו את ההזדמנות הנדירה שנקרתה לפתחה של ישראל.

בתקופה האחרונה דווח עוד, כי במסגרת מאמצי הממשל האמריקני לגבש תוכנית לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, הוצע כי במסגרת וויתורים שונים מצד ישראל, תידחה העברת השגרירות למועד לא ידוע. דבר שעורר זעם רב בישראל.

יצויין כי הלילה הבהיר דובר הבית הלבן, כי טרם התקבלה ההחלטה בנושא וכי זו תתקבל בזמן הקרוב. ההערכה היא, כי בממשל מעדיפים להמתין עם הנושא עד לאחר פגישת הנשיא עם אבו מאזן, פגישה שצפויה להתקיים בהמשך השבוע.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק פעם ראשונה שאני מסכים עם נתניהו בעיניין מדיני
אם צריך לשלם על זה שתהיה באילת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו