משרד החוץ: לא אפשרי לפנות את האו"ם מארמון הנציב בירושלים

משרד החוץ צפוי להבהיר מחר (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה כי למרות הלחצים של גורמים בימין, לא ניתן משפטית לפנות את מטה האו"ם משכונת ארמון הנציב בירושלים.

הממשלה צפויה לדון מחר בהצבעה האחרונה באונסק"ו בה התקבלה החלטה שמותחת ביקורת על מדיניות ישראל בירושלים.

בעקבות אותה החלטה הודיעה שרת התרבות מירי רגב כי היא דורשת לקיים דיון בממשלה על פינוי מטה האו"ם בשכונת ארמון הנציב. רגב אף העלתה את הנושא בישיבת הממשלה בשבוע שעבר ובעקבות דרישתה יתקיים מחר דיון בנושא. רגב החלה בהפעלת הלחצים בנושא מטה האו"ם כחלק משיתוף פעולה בינה לבין ארגון הימין רגבים שמנהל כבר זמן מה קמפיין שבו נטען כי אנשי האו"ם מפירים את ההסכם עם ישראל ומבצעים עבירות בנייה במטה בארמון הנציב ופולשים לקרקעות שלא היו במקור בתוך מתחם מטה האו"ם.

במשרד החוץ מתנגדים למהלך ואומרים: "לא ניתן משפטית לפנות את מטה האו"ם משכונת ארמון הנציב בירושלים מכיוון שמטה האו"ם נהנה מחסינות דיפלומטית, יש הסכמים ואי אפשר להפר אותם"

"העמדה המקצועית שתוצג היא שישראל חתומה על הסכם עם האו"ם ועל אמנות בינלאומיות שלפיהן מטה האו"ם נהנה מחסינות דיפלומטית", אמר הפקיד הבכיר, "יש הסכמים ואי אפשר להפר אותם. הדרך היחידה לסלק מארמון הנציב את מטה האו"ם זה אם האו"ם יחליט להתפנות מרצונו".

לא ברור מדוע רגב החליטה לדרוש דיון בממשלה דווקא אחרי ההחלטה בארגון אונסק"ו. בזמן שמי שיושב במטה הם אנשי ארגון UNESCO, ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, ואשר למעשה מי שיושבים במקום הם אנשי שליח האו"ם למזרח התיכון שזוכה לכינוי UNSCO. אנשי משרד החוץ מתכוונים להבהיר בישיבה מחר כי לא מדובר באותו ארגון וכי לאונסק"ו אין במקום נציגים כלל. אנשי משרד החוץ יבהירו עוד מי שקיבל את ההחלטה הביקורתית כלפי ישראל בשבוע שעבר הן המדינות החברות באונסק"ו, ולא הארגון עצמו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"לא ברור מדוע רגב החליטה לדרוש דיון בממשלה דווקא אחרי ההחלטה בארגון אונסק"ו. בזמן שמי שיושב במטה הם אנשי ארגון UNESCO, ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, ואשר למעשה מי שיושבים במקום הם אנשי שליח האו"ם למזרח התיכון שזוכה לכינוי UNSCO".
ממש לא ברור מה כוונת המשורר בכתבה.
אונסק"ו ו'UNESCO' זה אותו דבר, זה בכתיב עברי וזה באנגלי.

חושך כפול ומכופל כפי שאמר הרבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו