החוק של מוזס שיסייע לנצרכים ל"ע לאשפוז גריאטרי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ מוזס הקובעת כי אישור לאשפוז גריאטרי יינתן תוך חודש, וההשתתפות משרד הבריאות תהיה רטרואקטיבית מיום האשפוז בפועל. הצעת החוק קיבלה את תמיכת השר ליצמן ומשרד הבריאות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי של חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי קיימים קשיים בנושא האשפוז הגריאטרי במדינת ישראל.

ביניהם; האשפוז איננו ממומן במלואו על ידי קופות החולים, והחולה הסיעודי הנצרך לאשפוז גריאטרי משתתף בעלויות גבוהות של האשפוז. כמו כן, נאלץ החולה להמתין זמן ממושך עד לקבלת אישור אשפוז ממשרד הבריאות (קוד), ועד לקבלת האישור עליו לממן בעצמו את מלוא עלויות האשפוז. בני המשפחה הקרובים נדרשים לעבור מבחן הכנסה ולהשתתף בעלות האשפוז ועוד.

בהתאם לכך מוצע לקבוע כי אישור לאשפוז גריאטרי יינתן תוך חודש ימים והשתתפות משרד הבריאות באשפוז תהיה רטרואקטיבית, החל מיום האשפוז בפועל. עוד מוצע לקבוע כי לא ייגבו על ידי המוסד המאשפז תשלומים חד פעמיים כהשתתפות עצמית אלא התשלום יהיה בשיעור אחיד בפריסה לכל תקופת האשפוז. לבסוף, מוצע לקבוע כי בן משפחה המקבל מהמוסד לביטוח לאומי קצבת זקנה, לא ישתתף בעלות האשפוז של בן משפחתו.

בעד הצעת החוק הצביעו 43 חברי כנסת וללא מתנגדים. הצעת החוק תועבר לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנה לקריאה ראשונה. הצעת החוק קיבלה את תמיכת השר ליצמן ומשרד הבריאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו