נתניהו: "העברת השגרירות לירושלים תקדם את השלום"

ראש הממשלה הגיב לשר החוץ האמריקני, שאמר כי טראמפ בוחן האם המהלך יקדם או יפגע בתהליך השלום: "העברת השגרירות תנפץ את הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל". הפלסטיניים: "העברת השגרירות אינה על הפרק, לבית הלבן אין יוזמת שלום מגובשת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לדבריו של שר החוץ האמריקני רקס טילרסון, לפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוחן אם העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים תסייע או תפגע בסיכויים להסכם שלום.

"עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם", נמסר מלשכתו של נתניהו. "העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע תגובתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לדבריו של טילרסון. "אני קורא לרה״מ להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה״ב להעביר את השגרירות לירושלים" אמר בנט "העברת שגרירות ארה״ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל", הוסיף.

בנט לנתניהו: הבהר לטראמפ שיעביר את השגרירות לירושלים

בתוך כך אמרו גורמים פלסטיניים בוושינגטון כי העברת השגרירות אינה על הפרק. לטענתם לבית הלבן אין יוזמת שלום מגובשת לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, למרות התקרבות אנשי הבית הלבן בהדרגה לכיוון פתרון שתי המדינות המוכר. הם הוסיפו כי ביקור טראמפ יהיה בעיקר כדי להאזין לצדדים, ולא יצאו ממנו הצהרות גדולות.

העברת השגרירות האמריקנית לירושלים נקבעה בחוק בארה"ב, שנדחה על ידי נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד בשל רגישות הנושא. הדחייה האחרונה, שעלייה החליט הנשיא ברק אובמה, תפוג ב-1 ביוני. עם זאת טראמפ צפוי לחתום על דחייה נוספת של חצי שנה, שתאפשר לו לשקול שוב את העניין.

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, הודיע כבר כי יעבוד מהשגרירות האמריקנית בתל אביב ולא מהקונסוליה בירושלים, למרות שגורמים שונים דחקו בו לעשות כך. עובדה זו מדגישה את היחס הזהיר של הבית הלבן לנושא. הפלסטינים טוענים כי מעבר השגרירות יקבע למעשה את עמדת ארה"ב בנוגע לאחד הנושאים הרגישים בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ויפגע בעמדת הגישור של האמריקנים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד התחילו לדבר לעניין. השאלה למה בנט צריך לעורר ולא רה"מ מעצמו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו