נתניהו חשף התחייבות של טראמפ: "תוספת של 75 מיליון דולר לסיוע"

יממה לאחר שהסתיים ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל, חושף רה"מ נתניהו כי התמיכה שהבטיח טראמפ בביטחון ישראל אינה רק בדיבורים, אלא גם במעשים. "אנחנו מעריכים עד מאוד את הסיוע והתמיכה החשובה", אמר נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (רביעי) דברים בטקס האזכרה הממלכתי במלוא 50 שנה למלחמת ששת הימים, ובחר להדגיש את חשיבות הסיוע הביטחוני שמקבלת ישראל מהאמריקנים. "ארה"ב התחייבה לשמור על היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון", אמר נתניהו.

"סיימנו עכשיו ביקור של נשיא ארה"ב טראמפ, נשיא בעלת בריתנו הגדולה ביותר", הוסיף רה"מ. "לפני שלושה ימים הוסיפה ארה"ב לחבילת הסיוע עוד 75 מיליון דולר לתכנית ההגנה מפני טילים. אנחנו מעריכים עד מאוד את הסיוע והתמיכה החשובה ועם זאת אני מבקש להדגיש שוב – ההיסטוריה הוכיחה שביטחון ישראל תלוי בנכונתו וביכולתנו להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מול כל איום.

ישראל תחזיר לארה"ב 75 מיליון דולר? "הקונגרס אינו מחויב להסכם"

כזכור, הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם עם ממשלו של ברק אובמה בספטמבר האחרון אחרי חודשים של משא ומתן, קבע סכום סיוע שנתי היסטורי וחסר תקדים עבור ישראל – 3.8 מיליארד דולר בשנה. עם זאת, כחלק מההסכם, הממשל דרש שישראל תפסיק לחלוטין לבקש או לקבל תוספות מימון נוספות בקונגרס.

ישראל אף העבירה התחייבות כתובה נפרדת לממשל אובמה שתחזיר כל כסף שהקונגרס יבחר להעביר באופן עצמאי בשנתיים הקרובות, עוד לפני כניסת הסכם הסיוע החדש לתוקף בסוף 2018. עם זאת, בתחילת החודש אושר בקונגרס תקציב סיוע החוץ לחצי השנה הקרובה, שכולל 3.175 מיליון דולר לישראל. מדובר בתוספת של 75 מיליון דולר, מעבר ל-3.1 המיליארדים שארצות הברית וישראל הסכימו עליהם במסגרת הסכם הסיוע הקודם.

הנשיא טראמפ כבר חתם על חוק התקציב, שאושר ברוב דו-מפלגתי בשני בתי המחוקקים, אך התוספת שניתנה בתקציב עשויה להעמיד גם את הבית הלבן וגם את לשכת נתניהו בפני מבוכה, כפי שאישרו שני פקידים ישראלים בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריהם, טראמפ יכול לדרוש להחזיר את התוספת, בהתאם להתחייבות ישראל, אך צעד זה יתקבל כנראה בביקורת רבה בקרב ציבור בוחריו, ולכן, לפי ההערכה בירושלים, הוא אינו צפוי לבקש מישראל להחזיר את הכסף.

"טרור נגד ישראל? לא במשמרת של דונלד ג'יי טראמפ"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו