5 מקרי חצבת אותרו בירושלים; משרד הבריאות ממליץ להתחסן

בשבועות האחרונים דווח על 5 מקרי חצבת בירושלים. הדיווחים הם ממזרח העיר וממערבה בנשים בנות 20-40 • מהי מחלת החצבת? איך תדעו שלא נדבקתם חלילה במחלה? ומה ניתן לעשות כהשתדלות למניעת החצבת? כנסו לשו"ת המלא

בשבועות האחרונים דווח על 5 מקרי חצבת בירושלים. הדיווחים הם ממזרח העיר וממערבה בנשים בנות 20-40. במשרד הבריאות הודיעו כי לא ידוע על מקרי חצבת ביתר הארץ בחודשים האחרונים.

חצבת הינה מחלה מדבקת מאוד, המאופיינת בחום, פריחה, דלקת עיניים והרגשה כללית רעה, עם פוטנציאל לסיבוכים קשים. קבלת חיסון נגד חצבת על פי הנחיות משרד הבריאות עשויה למנוע מחלה זו כמעט לחלוטין.

הציבור נקרא להקפיד על מתן חיסוני השגרה:
1. לילדים על פי גילם.
2. עובדי בריאות נקראים להשלים את החיסונים שעליהם לקבל על פי הנחיות משרד הבריאות.

חשוב להדגיש כי אין מחסור בחיסוני ילדים. משרד הבריאות גם הזמין מבעוד מועד חיסונים נוספים על מנת לעמוד בביקוש ומבצע בימים אלה הזמנה של חיסונים נוספים למבוגרים.

מהי מחלת החצבת?

​מחלת החצבת הינה מחלה הנגרמת על ידי נגיף החצבת (Measles virus). המחלה מועברת ישירות מאדם לאדם. דרכי ההדבקה הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, – עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה או שהייה בחדר החולה. חצבת מדבקת מאוד לאדם שאינו מחוסן ונחשף לחולה, יש סיכון של – 90% להידבק!

מהם סימני המחלה?

​המחלה מתבטאת תחילה בחום גבוה, נזלת, שיעול, עיניים אדומות ורתיעה מאור. ביום הרביעי או החמישי מופיעה תפרחת בצבע אדום כהה. התפרחת מתחילה בצוואר ומתפשטת בהדרגה לעבר הפנים, הגוף והגפיים. הנגעים בעור נקודתיים ומרובים תחילה, ונוטים להתלכד לפריחה המכסה שטחי גוף נרחבים. הפריחה דומה לפרחיו הקטנים והצפופים של החצב ומכאן גם שמה של המחלה. הפריחה מתחילה להחוויר ביום השלישי להופעתה ולכך מתלווה בדרך כלל שיפור בתחושת החולה.

כיצד ניתן למנוע תחלואה?

מומלץ להתחסן כנגד המחלה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במידה ואדם שאינו מחוסן כנגד הנגיף נחשף למחלה, קבלת חיסון בתוך 72 שעות מהחשיפה עשויה להגן בחלק מהמקרים כנגד התפתחות המחלה, או להקל בחומרת המחלה. במקרים מסוימים בהם אנשים שנחשפו למחלה אינם יכולים לקבל חיסון כנגד הנגיף, מומלץ מתן נוגדנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו