מקלב: "משרד התחבורה פועל אך נכשל במבחן התוצאה בכל הקשור לתחבורה חכמה"

בדיון שהתקיים בוועדה המדע והטכנולוגיה הוצגו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתחבורה חכמה בישראל, נציג חברת Waze הודיע על אפשרות חדשה המאפשרת לנהגים ונוסעים לתאם נסיעה ביניהם ללא עלות

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת התכנסה היום למעקב על התקדמות התכנית לאומית לקידום תחום התחבורה החכמה, בפתיחת הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב "אנחנו יודעים ומודעים להחלטת הממשלה בנושא, המצופה הוא מהתוכנית ומוביליה לראות צעד אחד קדימה, להוביל נושא של תחבורה חכמה, זה יתרום לבטיחות בדרכים, לעומסי התנועה הכבדים מאוד, להפסד הכספי הכבד, לאיכות הסביבה ועוד. אנחנו רוצים ומתכוונים להיות הגורם המפקח לא רק בדיעבד אלא גם בזמן אמת, מדובר בנושא אליו ניתן לרתום את הטכנולוגיה לשם ייעול יותר מכל נושא אחר, אני מקווה שנתקדם לתחבורה ציבורית חכמה שתוכל לשבור את משבר התחבורה".

בפני הוועדה הובאו מגוון פתרונות טכנולוגיים לשיפור התחבורה הציבורית והגודש בכבישים, נציג משרד התחבורה עדכן כי כרגע פועלים בעיקר במישור התכנוני של הצוותים והוועדות, לא עוצרים את פעילות החברות שכבר רצות – אישרנו תנועה לחמישה מכוניות ניסוי, הקצנו כביש לניסוי, אישרנו תנועה לשלושה כלי רכב לניסוי בעלי הנעה רגילה, ושני כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, הנציג התייחס לפיילוט ניהול הגודש בכביש איילון ואמר כי המשרד מתנגד לאגרות גודש, לא נכון שאדם שמגיע בפריפריה ישלם כסף כדי להגיע לעבודתו. צריכים לממן את נושא הגודש, יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי הצלחת הנתיב המהיר לת"א מראה כי הציבור מחפש פתרונות.

בהמשך הציגו פקדי התעשייה האווירית פתרון מתקדם להסעת נוסעים, באמצאות קרוניות מרחפות אשר מסוגלות לשאת אלפי נוסעים בשעה, זה מענה לפקקי הענק בכניסות לערים, כיום הטכנולוגיה נמצאת כפיילוט בתעשייה האווירית. יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי על חברות מסחריות להיות שותפים ולהיות משולבים בכל תכניות משרד התחבורה. אבי בר, מחברת וויז אמר כי לחנך את הנהג להשאיר את הרכב בבית זו לא משימה קלה, וויז כארפול מציעה פתרון לצמצום גודש התנועה בכבישים, היום הודענו על אפשרות חדשה המאפשרת לנהגים ונוסעים לתאם נסיעה ללא עלות, מבחינת הנתונים עולה כי המשתמשים בשירותים שלנו הם בעלי רכבים, אנחנו צרכים לעודד עוד את השימוש במוצר הזה.

ח"כ מקלב סיכם את הדיון ואמר "כי משרד התחבורה מצליח במבחן העשייה אך לא במבחן התוצאה, לדוגמא הנתיב המהיר זה הצלחה, צריך להכפיל את זה לעוד מקומות ובצורה מהירה, ההשקעה בפיתוחים, בכבישים, מנהרות וגשרים משפרת את הורדת העומסים בכבישים, שילוב של חברות מפתחות בשטח חשוב, כל שנה היא שנת אור מבחנה טכנולוגית, ניתן היום בצורה טכנולוגית להקל מאוד על הדרכים, באמצעות חיישנים מערכות מידע בקרה ופיתוח, אנחנו צריכים להיות מאוד זריזים בהחלטות וביישום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו