אונר"א: "חשפנו מנהרת טרור של חמאס מתחת לבית ספר שלנו"

סוכנות הפליטים של האו"ם הפועלת ברצועת עזה הוציאה הודעה חריגה ובה האשמה כלפי חמאס על כך שחפר מנהרת טרור מתחת לבית ספר בעזה. עיתון סעודי מאשים: "חמאס מוביל את הרצועה לאסון הומניטרי"

אונר"א נגד חמאס: ברצועת עזה התגלתה מנהרת טרור שנחפרה תחת בית ספר השייך לסוכנות הפלטיטים של האו"ם. חשיפת המנהרה מהווה הוכחה נוספת לטענה המפורסמת של צה"ל לפיה ארגון הטרור העזתי עושה שימוש במתקנים אזרחיים ובסיוע הומניטרי לצרכי טרור.

סוכנות אונר"א פרסמה הודעה חריגה שכללה גינוי חד משמעי לחמאס. "הבנייה וקיום המנהרות מתחת למתחם של האו"ם לא עולים בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. הביטחון והניטרליות של מתקני האו"ם חייבים להישמר כל הזמן", נאמר בהודעה.

גם בצה"ל הגיבו לדברים. מתאם הפעולות בשטחים, האלוף פולי מרדכי, כתב: "חשבנו במערכת כיצד להגיב על הזלזול המתועב בחיי ילדים, והחלטנו לבסוף לשאיר זאת לעיתון אל-עכאז הסעודי שנכתבו בה אתמול השורות הבאות: 'תנועת חמאס היא זו שמובילה את עזה לאסון הומניטארי בכך שהיא משתלטת ומחרימה את הסיוע ההומניטארי, בנוסך לאיום על חיי התושבים שהיא מבצעת בעזרת המנהרות שהיא חופרת תחת בתי הספר ובתי החולים וזאת כדי לנצל את התושבים כמגן אנושי".

לדברי מרדכי, "ברור כשמש כי העולם הערבי הבין שארגון הטרור חמאס הוא זה שהורס את רצועת עזה ומחסל כל סיכוי של עתיד טוב לעזתים…אולי הגיעה העת שיבינו זאת תושבי הרצועה בעצמם".

בוידאו: משקפיים מדומות לאימון החיילים למלחמה במנהרות

//www.jdn.co.il/news/israel/806004

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו