עורכות בת מצווה לבת? הנה דעתו של מרן הגר"ח קנייבסקי

נשים רבות מתלבטות האם לערוך חגיגת בת מצווה לבת ה-12. "אנו לא היינו עושים כן, אבל אין איסור ללכת לשם", ענה מרן שר התורה לשאלת אשתו, הרבנית בת שבע ע"ה. ואיזה מתנה קונה הגר"ח קנייבסקי לנכדותיו בבת מצווה?

במשפחות רבות מתלבטים האם לציין בטקס חגיגי את בת המצווה של הבת המגיעה לגיל 12. בשנים האחרונות, התופעה הולכת ומתרחבת ורבות מתלבטות האם הדבר ראוי או לא.

בגליון "דברי שי"ח" מובא כי מרן הגר"ח קנייבסקי סבור כי אין ראוי לערוך מסיבה גדולה מטעמי צניעות, אך אם רוצים לערוך מסיבה מצומצמת לילדים בבית, אין בכך כל איסור.

על פי המסופר, בחיי אשתו הרבנית בת שבע ע"ה אירע ואחד הנכדות ביקשה לערוך מסיבה בביתה למשפחה והזמינו את הסבתא הרבנית לבוא להשתתף. היא שאלה על כך את מרן והוא השיב: "אנו לא היינו עושים כן, אבל אין איסור ללכת לשם", ואכן בסוף היא ראתה שמאוד אכפת להם והיא השתתפה בחגיגה.

באחת הפעמים הוסיף מרן שר התורה לתלמיד: "בביתנו לא עשו שום טקס ביום שהבת נהייתה בגיל בת מצווה, אבל אני נוהג כל השנים לתת מתנה לבת או נכדה הנהיית בת מצווה". למקרה והתעניינתן, הגר"ח מעניק להן סידור תפילה.

אחד מבני המשפחה העביר את נוסח ההקדשה שרושם רבינו לנכדות שמגיעות ליום זה: "מתנה לנכדתי … ליום שמתחייבת במצוות, תתפללי בו בכוונה ותזכי לחיים ארוכים וטובים. בברכת סבא חיים קנייבסקי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו