השר איוב קרא גרם לתקרית דיפלומטית עם מרוקו

משרד החוץ קיבל מחאה רשמית מממשלת מרוקו בשל פגישה שקיים השר איוב קרא עם נשיא סהרה המערבית, ללא אישורו של ראש הממשלה • משרד החוץ: "השר התרברב על קשרי ישראל עם ערב הסעודית"

תקרית דיפלומטית חריגה: מרוקו העבירה מחאה לישראל בעקבות פגישה שקיים השר איוב קרא עם נשיא היריבה הגדולה ביותר שלה – סהרה המערבית, כך פורסם לראשונה בחדשות 2.

על פי הדיווח השר איוב קרא קיים את הפגישה במהלך השבעת נשיא אורגוואי, וללא אישורו של ראש הממשלה.

במשרד החוץ סיפרו כי קרא דיבר בערבית עם כל מי שהופיע לאירוע, ללא תיאום ואישורים מוקדמים. במשרד ציינו שקרא אף התרברב בקשרים החשאיים שישראל מקיימת עם ערב הסעודית.

השר קרא מסר בתגובה: "צר לי שכל פעם מנסים שוב ושוב לפגוע בתדמיתי כנציג ממשלת ישראל החותר לקדם את השלום ויחסי ישראל עם העולם הערבי".

"נפגשתי עם נשיא סהרה בטקס השבעת נשיא אקואדור, יחד עם שגריר ישראל באקוודור, שהיה באירוע נציג משרד החוץ ועל דעתו ובצמוד אליו היו כל המפגשים".

קרא הוסיף כי "היתה לחיצת ידיים רגילה ומנומסת עם נשיא סהרה בשעה שהוא היה בשורה אחת בטקס עם עשרות נשיאים נוספים מהעולם, ואמרתי לו כמו לשאר המנהיגים שישראל תשמח לקדם שלום עם כל מדינה בעולם ליד השגריר של ישראל שהיה צמוד אליי".

עוד אמר קרא כי "שגרירנו עשה עבודה מעולה בביקור זה, הוא הוביל אותי לכל אירוע ועל דעתו פעלתי כולל במפגשים נוספים עם נציגים מהעולם הערבי. כל השיחות היו סביב קידום האינטרסים של מדינת ישראל והשלום באזור כולו"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו