ליברמן: "אבו מאזן מנסה לגרור את חמאס למלחמה עם ישראל"

"אבו מאזן פועל באופן חד צדדי, ללא תיאום עם ישראל או עם מצרים", אמר ליברמן. הוא שיגר מסר לאסד: "חיזבאללה מנסה להקים חזית מולנו בגולן. המשטר הסורי יישא באחריות" • "הסכם עם הפלסטינים? רק באמצעות הסדר אזורי עם מדינות ערב"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (יום ה') אבו מאזן עומד להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, כדי "לגרור אותו למלחמה עם ישראל". בנאום בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי הזהיר כי "המצב בעזה לא יכול להימשך לנצח".

"מדובר במשבר פנים פלסטיני שלא הולך להיגמר", אמר ליברמן בהתייחסו לקיצוץ אספקת החשמל ברצועת עזה. "אבו מאזן הולך להגדיל את הקיצוץ ולהפסיק בקרוב גם את תשלום המשכורות לעזה וגם את העברת הדלקים כאסטרטגיה כפולה: לפגוע בחמאס ולגרור את חמאס למלחמה עם ישראל. אבו מאזן פועל כך באופן חד צדדי וללא תיאום עם ישראל או עם מצרים".

בהתייחסו לתהליך השלום, הבהיר כי השגת הסכם אזורי עם מדינות המזרח התיכון תכניס לישראל לפחות 45 מיליארד דולר מדי שנה. אולם לדבריו, "חייבים להגיע קודם כל להסדר – ורק אחר כך יבוא ההסכם עם הפלסטינים. כל מי שמנסה להתנות זאת מביא אותנו למבוי סתום. צריך קודם כל להגיע להסדר עם המדינות הסוניות המתונות".

"הסיבה הראשונה לכישלון אוסלו הוא שעיקרון הייסוד 'שטחים תמורת שלום' אינו נכון. העיקרון המנחה חייב להיות חילופי שטחים ואוכלוסיות", טען שר הביטחון. לדבריו, "לפלסטינים גם אין יכולת לחתום לבד על הסדר על ישראל. אי אפשר להציע לפלסטינים יותר ממה שהציע אולמרט באנאפוליס ובסוף אבו מאזן גם סרב לחתום על כך. קיבלתי חום ממה שאולמרט הציע אז – לעולם אף ראש ממשלה לא יציע זאת".

בהתייחסות לסוריה, אמר שר הביטחון כי "אנו פועלים בצפון כשיש פצצה מתקתקת שהולכת לבצע פיגוע ואנו פועלים לסכלה. או שיורים לעברנו, או שיש העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. חיזבאללה מנצל את המצב בסוריה כדי להקים חזית מולנו בגולן וכדי להבריח לעצמו מערכות לחימה מתקדמות ולהתבסס בגבול מולנו".

"אני מזהיר את המשטר הסורי שיישא באחריות על כך", אמר ליברמן והוסיף: "שדה התעופה הבינלאומי בדמשק לא יכול לשמש מקום להברחות לחיזבאללה. כשזה מגיע לקו מסוים, לא נהסס לפעול. אני מקווה שארה"ב ורוסיה יגיעו להסכמים טובים בעניין סוריה, אבל זה לא יפגע בחופש הפעולה שלנו בצפון".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו