מצא את מי להאשים: "החרדים ונתניהו רימו אותי בנושא חוק הגיור"

שר האוצר משה כחלון טען היום (ב') בראיון לחדשות 10, כי ראש הממשלה והמפלגות החרדיות הטעו אותו בנושא חוק הגיור, בטענה לדבריו ש"החוק מתייחס רק לעובדים זרים"

שר האוצר משה כחלון אמר היום (ב') בריאיון שהעניק לחדשות 10, כי בסוגיית חוק הגיור, ראש הממשלה והמפלגות החרדיות הונו אותו ואת שר החינוך נפתלי בנט.
לדבריו "החרדים" הטעו אותו לחשוב שחוק הגיור מתייחס רק לעובדים זרים.

"הציגו לנו כאילו ישטפו פה את הארץ קבוצות מאריתריאה ומעוד כל מיני מקומות. כך זה הוצג בהתחלה ולכן לא היה על זה דיון. גם בנט, גם אני וגם ליברמן הבנו אחרת. ברגע שהבנו שזה לא מה שהוצג בפנינו, עצרנו את זה" אמר.

כזכור מוקדם יותר תקף השר דרעי את מסע הסתה כנגד החרדים בנושאי מתווה הכותל וחוק הגיור: "יש מסע הסתה חמור כנגד הציבור החרדי, ומפיצים מידע לא מדויק, כאילו החרדים רוצים לשנות ולכונן מדינת הלכה".

בהתייחסות לחוק הגיור אמר: "יש עתירה לבית המשפט העליון שרוצה להכיר בגיורים לצורך חוק השבות בלבד. ביהמ"ש העליון פסק כבר לפני 20 שנה, הרפורמים רצו ליצור פילוג ופירוד בגיורים שעושים בישראל, ולקבל הכרה מתוקף חוק השבות. זה דבר שלא היה עד היום. מערך הגיור הממלכתי הוא לא תחת משרד הדתות, מי שמנהל אותו הוא משרד רה"מ, רוב הדיינים שמגיירים שם הם מהציונות הדתית.

דרעי תוקף: יש מסע הסתה נגד החרדים של אנשים שרוצים לפרק הממשלה

"היועץ המשפטי מנדלבליט הוא שעורר אצלו דיון בלשכה ואמר שאם רוצים להתמודד עם העתירה של ביהמ"ש צריך לחוקק חוק. אני בכלל לא הייתי צריך להגיש את החוק הזה, ראש הממשלה היה צריך. כשהתעורר כל הויכוח, לא ידעתי את הנוסח. בא שר חרדי, ואמר אני מכיר רק בגיור הממלכתי, ותראו מי נאבק איתי? הרפורמים, אני לא שיניתי שום דבר. היו חייבים לעשות סדר, אם לא – יהיה פירוד, כל אחד יעשה כרצונו"

בשולי הריאיון התייחס השר כחלון גם לסוגיית מחיר למשתכן ולהגרלת הענק עליה הכריז הכוללת 15 אלף דירות.

"יש לי בשורה לזוגות הצעירים", אמר. "בספטמבר-אוקטובר נוציא עוד 15 אלף – סך הכול 30 אלף יחידות דיור. לקראת סוף השנה יש מגמה להוציא עוד 15 אלף. אנחנו נציף את השוק בדירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סכל, ודאי שאנחנו רוצים לכונן מדינת הלכה! ועד שלא תאמר זאת בפה מלא, המצב רק ילך ויחמיר.
אנחנו לא גנבים בלילה שרוצים לעבוד על ראש הממשלה ובלי שאף אחד ישים לב נקי פה מדינת הלכה, אנחנו נושאים את דבר ה' על דגלנו בגאוה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו