צילום: פלאש 90

דריכות בשוק הנדל"ן: האם חוק המס על דירה שלישית יידחה פעם נוספת?

מחר נוכל לדעת מה בדעת הממשלה לעשות עם החוק השנוי במחלוקת שבעקבותיו מכרו למעלה משבע מאות משקיעים דירה להשקעה שבעלותם. בג"ץ הורה לממשלה להשיב לו עד מחר מדוע לא תדחה את מועד ביצוע החוק

ביום ראשון האחרון הוגשה לבית המשפט העליון בקשה לדחות פעם נוספת את המועד לדיווח ותשלום מס ריבוי דירות לנוכח העובדה כי עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של החוק. אתמול (ב), קבעו שופטי בית המשפט העליון כי על הממשלה להשיב עד יום רביעי הקרוב (מחר) על השאלה מדוע לא תדחה את מימוש החוק.

נזכיר כי בג"ץ כבר קבע בצו ביניים כי על הליכי חקיקת החוק לא היו ראויים ושלח את הממשלה לחזור ולחוקק את החוק בכנסת. עוד נזכיר כי בשבוע שעבר פנו עורכי דין לבג"ץ בדרישה כי יוציא פסק דין בפרשה ויחליט אם לפסול את החוק לחלוטין או להותירו על כנו.

ביזנעס שימושי

עם זאת ולמרות הדחיות החוזרות ונשנות במועדי הדיווח והתשלום, לפי נתוני רשות המיסים, מאז נכנס החוק לתוקף, בינואר האחרון, מכרו משקיעים למעלה מ-770 דירות במסגרת החוק. אמנם מדובר במספר לא גדול ביחס למספר הדירות הנמצאות בידי משקיעים, ואף ביחס למספר הדירות השלישיות, אך הוא מעיד על ההשפעה שהייתה יכולה להיות לחוק, לכאורה.

גורם בכנסת אמר אתמול ל'ביזנעס' כי הסיכוי שהחוק יעבור שוב את הליכי החקיקה, קלוש עד אפסי. "זה לא על סדר היום והכנסת יוצאת עוד מעט לפגרה. לא נראה לי שהחוק יחוקק שוב", אמר.

מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו