צילום: הדס פרוש / פלאש 90

למרות הסרת המגנומטרים: המוסלמים לא נכנסו להר הבית גם הבוקר

'הווקף' לא מרוצה מההסדר החדש והורה לאנשיו שלא להיכנס להר הבית "עד שישראל תחזור לסידורי הביטחון שהיו קודם פיגוע הירי". במהלך הבוקר: מאות מוסלמים השתתפו בתפילות מחוץ להר, עימותים נרשמו במספר מוקדים

לא מספיק להם: הר הבית נותר ריק ממתפללים מוסלמים גם הבוקר, זאת לאחר שה'ווקף' הודיע כי סידורי הביטחון החדשים אינם מקובלים עליו.

מועצת הווקף הורתה למאמינים המוסלמים ש"לא להיכנס להר הבית עד שישראל תחזיר את סידורי הביטחון למצב שהיה קודם פיגוע הירי בהר הבית".

בעקבות כך, גם הבוקר השתתפו כמה מאות מוסלמים בתפילות שהתקיימו מול שערי הכניסה להר הבית. במספר מוקדים התפתחו עימותים קלים שפוזרו ע"י המשטרה.

מוקדם יותר דיווחנו כי מלבד ההחלטה שהתקבלה לפרק את גלאי המתכות שהוצבו בכניסות להר הבית, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה (ג') כי גם המצלמות שהותקנו בכניסות לפני שלושה ימים יוסרו. המשמעות היא שישראל הסכימה להשיב את המצב שהיה קיים לפני הפיגוע שבו נרצחו שני שוטרים בהר הבית לפני כשבוע וחצי.

הורדת המגנומטרים והמצלמות לא הוצגה בדיון בקבינט כחלק מעסקה להשבת המאבטח הישראלי וצוות השגרירות מירדן, אולם משתתפים בדיון אמרו שהיה ברור להם שזה חלק מהעניין ושיש גם שיקולים שקשורים להחזרתו המהירה של המאבטח וסיום המשבר עם ירדן.

צפו בהסרת המגנומטרים:

על אף העמדה האחידה שהציגו גורמי הביטחון, ההצבעה בקבינט לא התקבלה פה אחד והשרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין הצביעו נגדה. השרה מירי רגב מתחה הבוקר ביקורת על ההחלטה. "החלטת הקבינט אתמול היא החלטה מצערת", מסרה. "לא צריך להיות מומחה בביטחון כדי להבין שלמגנומטר יש אפקט התרעתי וביטחוני".

כאמור, בתום כינוס מיוחד הודיע הלילה (בין שני לשלישי) הקבינט המדיני-ביטחוני כי הוא מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות, "בידוק חכם" ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

בנוסף נקבע כי עד ליישום התכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה במקום ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר. הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מיליון שקלים לטובת יישום התכנית, בפרק זמן של עד שישה חודשים, כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים. עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

בעקבות התקרית בירדן, דווח כי המלך עבדאללה דרש מנתניהו להסיר את גלאי המתכות בהר הבית בתמורה להשבת איש האבטחה לישראל. בירדן אישרו את הדיווח על העסקה המתגבשת, ומנגד בלשכת ראש הממשלה הכחישו שישנה דרישה ירדנית להסיר את גלאי המתכות בתמורה לשיבת המאבטח. "המגעים בין ישראל לבין ירדן התנהלו ביממה האחרונה, באווירה של שיתוף פעולה", נמסר בתגובה.

עם זאת, המוסלמים שהגיעו לשערי הכניסה למתחם הר הבית אמרו הבוקר כי אין בכוונתם להיכנס כל עוד גם המצלמות יישארו במקומן. הם הבטיחו להמשיך את המאבק. בתוך כך, אנשי הווקף התכנסו לדון בנהלים החדשים ובחלופה למגנומטרים, שכוללת אמצעי בידוק מתקדמים בעלות של 100 מיליון שקלים. המתפללים ממתינים להוראת הווקף. בתנועת פתח כבר הוציאו כרזה שמתנגדת גם היא להצבת מצלמות. גורם בווקף אמר עוד לפני שנודע על הסרת המצלמות כי גם החלופה הזו לא מניחה את דעתם.

//www.jdn.co.il/breakingnews/865091

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ועל זה נאמר תמונה אחת שווה (למנוע) אלף פיגועים…..

מה שצריך עכשיו, זה לעשות הסברה ברשתות החברתיות ובמדיה הרשמית של הפלסטינים, שישראל הורידה את המגנומטרים וכו'. להוריד להבות ברחוב הפלסטיני.

ועל זה נאמר: גם התקפלנו, גם אכלנו את הדג המבאיש, וגם נפצה את מוכר הדגים המריחים

לנועם גימפל, ומה זה יעזור? זה רק יסית אותם לעשות עוד פיגועים!!! טיפ-טיפה שכל
ממתי כניעה לערבים וויתור כלשהו כלפיהם הנמיך את הלהבות???

לעשות הפצה ברשתותיהם שיאלה בואו נעזוב את אל אקצה וזהו..

אנחנו צריכים לשמוח כל יום שהמוסלמים הטמאים לא מתפללים במקום הקדוש

ימ"ש וזכרם.
שבאמת לא יכנסו לשם אף פעם זה לא המקום שלהם וזה לא שייך להם
אוי.. וויי… שועלים הילכו בו.
הלוואי ונזכה בקרוב לגאולה שלימה

פעמי גאולה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו