כך מנצל חמאס בתי מגורים ומבני ציבור לבניית תשתית צבאית נגד ישראל

תצלומי אוויר שנחשפים לראשונה מגלים כיצד השתמש ארגון הטרור במרחב האזרחי ככסות לבניית תשתיות תת-קרקעיות. מפקד פיקוד הדרום: "כל מי שנמצא בבתים הללו מסכן את עצמו ואת משפחתו" • צפו בצילומים שחשף צה"ל

בחלק משמעותי מהתשתית הצבאית, כפי שמעידים גם תצלומי האוויר שנחשפים, עושה חמאס ניצול בתשתית אזרחית, בבתי מגורים ובמבנים ציבוריים, כגון בתי ספר ומסגדים.

מיקום הפירים במבנים הללו, בעלי תשתיות תת-קרקע, נועד להסוות ולהקשות על תקיפתם, זאת תחת הכסות האזרחית. יש לציין כי בעת לחימה, היעדים המופללים הופכים למטרות צבאיות לגיטימיות על פי הדין הבינלאומי.

"יש לנו מודיעין איכותי", מדגיש מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ומבהיר: "כל מי שנמצא בבתים הללו מסכן את עצמו ואת משפחתו. מבנים ששימשו כסות לבניית תת-קרקע יהיו חלק מבנק המטרות שלנו והן מטרות צבאיות לגיטמיות".

כחלק מתפיסת הלחימה שלו, אומרים בפיקוד הדרום, נערך חמאס בסביבה אזרחית ומכווין את יכולותיו לפגוע בעורף הישראלי, זאת על מנת לנסות ולהקשות על צה"ל באיתור, תקיפה וסיכול התשתיות הצבאיות. כמו כן, באמצעות ניצול אוכלוסייה אזרחית מבקש ארגון הטרור לפגוע בלגיטימציה של צה"ל ומדינת ישראל.

"זה המאמץ העיקרי של חמאס", מציין אלוף זמיר. "לפי הערכת המצב שלנו", הוא מוסיף, "אנו מזהים כי קיימת הרתעה, אך במקביל ממשיך חמאס לעסוק בבניין הכוח למערכה הבאה. הדרקטיבה שלנו היא שמירת הרגיעה, חיזוק ההרתעה והענקת זמן לבניית היכולות שלנו. לצד ההערכה, אנו מבינים שהמצב יכול להשתנות בכל רגע – ואנו ערוכים לשינוי כזה.

צילומים: דובר צה"ל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו