בחמאס שוקלים: יישום שלטון צבאי ברצועה

הזרוע הצבאית של חמאס הגישה להנהגה המדינית של הארגון הצעה שתביא ליצירת וואקום שלטוני ברצועה. לפי ההצעה, חמאס יוותר על ניהול רצועת עזה בתמורה לביטול הסנקציות של אבו מאזן, מה שישאיר את הרצועה בידי הזרוע הצבאית וארגוני הטרור השונים

בתגובה לסנקציות הקשות המופעלות עליו מצד הרשות הפלסטינית, החלו בחמאס לבחון קידום מהלך אשר ישאיר את ניהול הרצועה בידיים צבאיות ולא בשלטון מקומי.

גורם בחמאס אומר כי הזרוע הצבאית של חמאס הגישה לאחרונה להנהגה המדינית של הארגון הצעה לייצר ואקום שלטוני פוליטי וביטחוני ברצועת עזה. יצירת הוואקום, כך על פי ההצעה, תתרחש אחרי שחמאס יודיע כי הוא מוותר על ניהול רצועת עזה.

כמובן שאין כוונת חמאס לתת את מושכות השלטון לרשות הפלסטינית, אלא לבצע תוכנית שמורכבת מארבעה סעיפים אשר תייצר ואקום ברצועה שעשוי להוביל בין היתר לעימות צבאי חדש מול ישראל.

התוכנית היא שאחרי שחמאס יודיע כי הוא מסיר את ידיו מניהול הרצועה, כוחות המשטרה הכחולה ימשיכו למלא את תפקידם במקביל למוסדות מקומיים שיספקו שירותים לתושבים.

במקביל, מנגנוני הביטחון ברצועת עזה שכפופים לחמאס יבצעו משימות אזרחיות בלבד ולא ביטחוניות.

מי שתמלא את החלל הזה שייווצר היא הזרוע הצבאית של חמאס שתקבל לידיה את השליטה הביטחונית ברצועת עזה ותתפרס בכל השטח יחד עם הזרועות הצבאיות הקטנות יותר של הפלגים האחרים.

כזכור הסנקציות שנוקט אבו מאזן מול חמאס כללו בחודשים האחרונים את הפסקת משלוחי הסולר להפעלת תחנת הכוח ברצועה, הפסקת התשלום לישראל על החשמל המועבר בצורה ישירה לרצועה, הפסקת תשלום המשכורות בידי הממשלה הפלסטינית לפקידי ממשל רבים ברצועה, הפחתה במשלוחי תרופות לבתי החולים ברצועה והימנעות של הרשות הפלסטינית מהתחייבות לתשלום על מעבר של חולים מהרצועה ושהותם בבתי חולים בישראל.

המאבק במנהרות: צה"ל בונה מכשול; החמאס מאיים במלחמה


בתוך כך, דובר חמאס בעזה חאזם קאסם הגיב לדבריו של מפקד פיקוד הדרום בעניין המכשול המוקם נגד המנהרות בעזה. לדבריו, "ההתנגדות ברצועת עזה תמשיך להשתמש בכל הכלים על מנת להגן על הפלסטינים מפני הפגיעות הישראליות. האיומים של ישראל לא מפחידים אותנו ולמרות זאת אנחנו לא שואפים להסלמה. אנו לא חוששים מעימות ונתנגד לכיבוש אם זה יפגע בעמנו. כל הצעדים של ישראל לא יספקו לה ביטחון כל עוד היא ממשיכה לכבוש את אדמתנו ולהטיל מצור על עמנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו