צילום: דובורת מד"א

הזמנתם אמבולנס? מד"א חוסכת מכם את הטיפול בטופס ההתחייבות

נחל ממחר: מטופלים שפונו על ידי אמבולנס של מד"א לא יקבלו עוד דרישת תשלום במעמד הפינוי. ברוב המקרים יטופל עניין התשלום ישירות על-ידי מד"א מול קופות החולים והביטוח הלאומי

חשבתם פעמיים אם לקחת מונית או להזמין אמבולנס? חששתם מהבירוקרטיה הכרוכה בהשגת התחייבות למד"א? במד"א הודיעו אמש (ד) כי הגיעו להבנות עם קופות החולים לפיהן יוסדר עניין התשלום ישירות מולן מבלי שתצטרכו לעשות דבר.

בשלב הראשון יפעל ההסדר מול קופות החולים כללית ומכבי. שתי הקופות האחרות יצטרפו להסדר בהמשך. ממחר, כך אומרים במד"א, מפונים באמבולנס לא יקבלו את טופס ההתחייבות במעמד הפינוי ובכך יימנעו מקרים רבים של בלבול, אובדן הטופס וחוסר הבהירות בנושא.

מד"א תפיק את ההתחייבות מיד לאחר הפינוי, ולקוחות כללית ומכבי ייהנו כבר ממחר מטיפול ישיר שלה מול קופת החולים, מבלי שהמטופל יצטרך לעסוק בזה כלל. רק במידה ויימצא על-ידי קופת החולים כי המטופל אינו זכאי לכיסוי עלות הפינוי על ידה, יעביר מד"א דרישת תשלום והסבר בנושא למטופל עצמו.

ביזנעס שימושי

כאמור, בשלב זה יפעל ההסדר במכבי וכללית בלבד. לקוחות לאומית ומאוחדת, יקבלו את ההתחייבות בדואר מספר ימים לאחר הפינוי, ויצטרכו להעביר את ההתחייבות לטיפול קופת החולים. בכוונת מד"א להשלים את המו"מ עם שתי הקופות הקטנות יותר כדי לחסוך גם מלקוחותיהם את הבירוקרטיה. במד"א מדגישים, כי גם במקרה של טיפול ללא פינוי אשר בו חלה חובת התשלום על המטופל עצמו, תישלח ההתחייבות אל כתובת המטופל מספר ימים לאחר מכן ולא תימסר לו במעמד הטיפול.

מנכ"ל מד"א, אלי בין הודה לשר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ואמר כי "המהפכה החשובה הזו לא הייתה מתאפשרת לולא סיועם של רבים ובראשם שר הבריאות וצוות משרדו ויחד נמשיך לפעול כדי להקל על אזרחי ישראל".

לנוחות המטופלים, להלן רשימת המקרים בהם זכאי המטופל לכיסוי מלא מקופת החולים: איבוד הכרה רגעי ברשות הרבים; יולדת שפונתה וילדה בתוך 72 שעות מרגע הפינוי; יולדת שפונתה, אושפזה ולא ילדה בתוך 72 שעות; פינוי במסגרת תאונות עבודה; פינוי במקרה של תאונת דרכים; פינוי חייל צה"ל בשירות פעיל; פינוי נפטרים במידה ובוצעה החייאה בשטח.

מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו