הלכה יומית: להשתדל לעלות לתורה בימים הנוראים

מדי יום, לפני 'אשרי' בתפילת ותיקין, {או לפני הוצאת ספר תורה בשני וחמישי}, אומר מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט''א הלכה יומית לתלמידים ולציבור המתפללים. היום למד על קריאת התורה בימי ראש השנה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה רבנו מאיר מאזוז שליט"א

יום שלישי י"ד אלול תשע"ז

ביום השני של ראש השנה קוראים בתורה פרשת העקידה, עד "ואת תחש ואת מעכה". ולא כמו התימנים שעומדים בפסוק "וישב אברהם בבאר שבע" – לא נהגו כך, והוכחנו את זה מכמה מקומות. והמפטיר קורא בפרשת פנחס "בחודש השביעי באחד לחודש", ומפטיר בירמיה "מצא חן במדבר".

חובת היום לעלייה בתורה בכל יום טוב, לא פחות מחמשה גברי. ואם חל בשבת – שבעה גברי. ומותר להוסיף כמה עולים נוספים, אך לא ירבו יותר מדי, משום טורח צבור.

ונכון מאד שכל אדם ירא שמים ישתדל שתהיה לו עלייה לספר תורה באחד מן הימים הנוראים, או בראש השנה או בכיפור וכדומה. ואף במקומות שנוהגים למכור את המצוות, יקנה בדמים יקרים עלייה לספר תורה, ובפרט בבתי כנסת שנוהגים להעביר מרבית כספי התרומות לישיבות קדושות.

נוהגים שהשליח צבור והתוקע עולים לספר תורה בימים נוראים, ואף על פי שאין חובה להעלותם כיון שמקבלים שכר על כך.

אבא זצ"ל לא היה מקבל שכר על התקיעות, אבל היה אומר: "עליית רביעי שלי" והיה עולה רביעי. ומכל מקום מהיות טוב שיעלו לספר תורה את התוקע והשליח צבור, לפחות בכלל העולים הנוספים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו