צילום: פלאש 90

הלמ"ס: השכר הממוצע במשק ממשיך לעלות

על אף הירידה במספר המשרות בחודשים אפריל-יוני, השכר הממוצע ממשיך לטפס. כשליש מהשכירים מועסקים בענפים בהם השכר גבוה מהממוצע. כשני שליש מועסקים בענפים בהם השכר נמוך מהממוצע - לנתונים המלאים

בחודש יוני האחרון עמד השכר הממוצע של שכירים בישראל על 10,546 שקלים. כך פרסמה היום (ה) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. חשוב להבהיר כי מדובר בנתונים מקוריים, כלומר ללא ניכוי עונתיות. עוד חשוב לבהיר כי מדובר בנתונים ראשוניים המבוססים על דיווחי מעסיקים לביטוח לאומי ועל מקורות מנהליים אחרים.

ביזנעס שימושי

מספר משרות השכיר ביוני עמד על 3.604 מיליון. גם כאן מדובר בנתונים ראשוניים שעשויים להשתנות בהמשך. 33.6% שהם 1.211 מיליון שכירים, מועסקים בענפים כלכליים בהם השכר הממוצע למשרת שכיר גבוה מהשכר הממוצע של כלל המשק. 66.4% שהם 2.393 מיליון שכירים מועסקים בענפים בהם השכר הממוצע נמוך מהשכר הממוצע במשק.

מאידך, למרות שהמגמה מצביעה על ירידה במספר משרות השכיר, (בחודשים אפריל-יוני ירד מספר משרות השכיר בעשירית האחוז בחישוב שנתי), השכר הממוצע ממשיך לטפס, והוא עלה בחודשים אפריל-יוני (במחירים שוטפים) ב-3.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.5% בחישוב שנתי בחודשים ינואר-מרץ.

הירידה במספר המשרות בולטת בענף הנדל"ן, שם נרשמה באפריל-יוני ירידה של חמישה אחוזים בחישוב שנתי, וזאת בהמשך לירידה של 4.9% בינואר-מרץ. מאידך בשירות הציבורי נרשמה עלייה של 2.3% במספר המשרות בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 2.8% בחודשים ינואר-מרץ. גם בענף החינוך עלה מספר משרות השכיר בשיעור דומר (2.2% באפריל-יוני ו-3.7% בינואר-מרץ).

מקור: http://bizzness.net/

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו