דברי מרן הגרי"ג אדלשטיין על שערוריית ביטול חוק הגיוס

מרן הגרי"ג אדלשטיין מסר שיחות חיזוק בפוניבז' לצעירים וב'נחלת דן', והתייחס בהרחבה לפסק הדין של בג"ץ בענין חוק הגיוס

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטין שליט"א עורר אתמול על גזירת בג"צ על חוק פטור בני הישיבות, במשאות חיזוק שנשא בישיבות נחלת דן בבני ברק ובישיבת פוניבז' לצעירים אמר ראש הישיבה

להלן עיקרי דבריו:

אנחנו צריכים זכויות, כי כידוע שתמיד יש כאלה שרוצים להפריע לבני תורה שלא ילמדו. כתוב בחובות הלבבות שכל החיים הם ספר לימוד, כל מה שקורה בחיים עם האדם זה ספר לימוד בשבילו, וכל מה שהוא רואה זה ספר לימוד.

כששומעים שיש פורענויות בעולם, שיטפונות, רעידות אדמה, הרי געש ומלחמו תעם הרוגים, הרבה צרות שיש בעולם, מדוע צריכים לדעת את זה? בשביל ישראל, כדי שישראל יראו שיש השגחה, שגם אנו צריכים לדאוג ולפחד מדיני שמים, וכשיש יראת שמים מפחדים מהחטא ולא עושים דברים אסורים.

אנחנו צריכים זכויות, כי כידוע שתמיד יש כאלה שרוצים להפריע לבני תורה שלא ילמדו. לדאבוננו, יש כאלה בעם ישראל, לא הרבה, יש כאלה שיש להם כוחו שליטה, ויכולים להפריע ללומדי התורה.

מה שאנחנו לומדים ורגועים זה נס, וזה בזכות הזכויות שיש לנו שאנחנו עוסקים בתורה ויש לנו יראת שמים, ואנו חיים באמונה, וזה תלוי לפי האיכות עד כמה אנחנו עוסקים בתורה וחיים לפי האמונה. עלינו להתחזק ולעסוק בתורה כמו שצריך, ואם יש זמנים שמתבטלים זה חטא וחסרון זכויות ח"ו.

תמיד הסכנה קיימת שיפריעו לנו, וכבר היה לפני כמה שנים שהייתה סכנה שיפריעו ללומדי תורה, ועשו פעולות מיוחדות וחיזוקים מיוחדים שלא יגזרו עלינו גזירות כאלה, וצריכים תמיד סייעתא דשמיא שלא יהיו גזירות כאלה, שלא יפריעו לנו לעסוק בתורה ושבני תורה יהיו משוחררים מכל הקשיים בזכות התורה שאנו לומדים. לכן צריכים להמשיך את הזכויות – יראת שמים ומידות טובות, תורה ותפילה – ולבקש רחמים שנוכל להמשיך לעסוק בתורה בלי קשיים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו