צילום: פלאש 90

הסכם הפיוס הפלסטיני: "ממשלת טרור לאומית – אין לנו זכות להתקפל"

שר החינוך נפתלי בנט התייחס להסכם הפיוס בין פתח לחמאס: "זוהי ממשלת טרור לאומית אין לנו זכות מוסרית לגמגם או להתקפל. עלינו לפעול בכל העוצמה נגד המרצחים ולא להיות שותפים שבשתיקה בהלבנת חמאס. קיום יחסים עימם יעודד טרור"

הסכם הפיוס בין פתח לחמאס: שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ו') להסכמות שהושגו בקהיר.

בנט העלה תמונה של סאלח אל-ערורי וכתב: "הוא (אל-ערורי) חתם אתמול בשם חמאס על הסכם ״אחדות״ עם הרש״פ. הוא אדריכל חטיפת שלושת הנערים לפני 3 שנים". זוהי ממשלת טרור לאומית אין לנו זכות מוסרית לגמגם או להתקפל. עלינו לפעול בכל העוצמה נגד המרצחים ולא להיות שותפים שבשתיקה בהלבנת חמאס. קיום יחסים עימם יעודד טרור", הוסיף.

כזכור במסגרת הסכם הפיוס שהוכרז אמש, נקבע כי השליטה על רצועת עזה תועבר לממשלת האחדות עד לראשון בדצמבר.

כמו כן, השליטה במעבר רפיח תועבר לממשלת האחדות ותופעל על ידי המשמר הנשיאותי הפלסטיני.
מקורביו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טענו כי "נוצר מצב חדש, שבו חמאס לא יכול לתקוף את ישראל בלי להתייעץ עם פתח והרשות הפלסטינית".

גורמים מדיניים בישראל הגיבו להסכם וטענו כי ישראל לא תסכים להכיר בממשלת האחדות, ללא תנאים מחייבים ובראשם הכרה בריבונות הישראלית מצד חמאס, וכן פירוק הארגון מנשקו. "כל פיוס בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס חייב לכלול עמידה בהסכמים בינלאומיים, עמידה בתנאי הקוורטט ובראשם הכרה בישראל".
"המשך חפירת מנהרות, ייצור טילים וייזום פעולות טרור כנגד ישראל מנוגד לתנאי הקוורטט ולמאמצי ארצות הברית לחידוש התהליך המדיני".

בנוסף נמסר כי לצד התנאים הללו, ישראל דורשת את שחרורם המידי של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, וכן האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, המוחזקים בידי חמאס בעזה. "כל עוד חמאס לא יתפרק מנשקו וממשיך לקרוא להשמדת ישראל, ישראל רואה בו אחראי לכל פעולות טרור שמקורן בעזה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו