צילום: פלאש 90

הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס: ניצחון למדיניות נתניהו בעזה / נתן גלנט

מתנגדיו של ראש הממשלה מבקרים אותו על כך שלא מוטט את שלטון חמאס כפי שהבטיח. אלא שעיון מדוקדק במדיניותו כלפי הרצועה מלמד על מהלך אפקטיבי בהרבה שהוכיח את עצמו בהסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטינים / נתן גלנט

יש לכם בית, גדול. נחמד. מה זה בית? וילה. וילה גדולה. נוצצת. תחתיה יש מרתף. מוזנח. מאובק. חסר שימוש ותועלת.

לאט לאט מתרבים שם כל מיני מזיקים, בחושך. תולעים, עקרבים, אולי אפילן נמרים. יום אחד אתם יושבים בסלון, שותים קפה אגב עיון מעמיק בריטב"א, ופתאום- שומעים גירוד מלמטה. מתחת הבלטות. אתם קמים בבעתה, ניגשים למוקד האירועים, ומגלים אפון קטנטן של חולדה, מציץ לכם בין האריחים החדשים באמצע הסלון.

אתם דורכים על החולדה, מרססים מהר מהר קוטל חולדות ופילים, מתעטפים בכל מיגון אפשרי- ויורדים למרתף. לזוועתכם, אתם מגלים שם… גן חיות שלם. ג'וקים, עכבישים, תולעים, יתושים, צרעות.

מה אתם עושים?? להילחם בהם? אין טעם. נניח שתמגרו את כולם. נניח. יום למחרת המיגור המוחלט הם יתחילו לצוץ מחדש, ועוד אחרי שביזבזתם אין סוף משאבים וכוח רצון לנקות את הבלאגן. ואתם בכלל לא צריכים את המרתף! איפה הצדק?…

נו, מה עושים?

אחד הפתרונות היותר טובים הוא פשוט לאטום את המרתף. לדאוג שהריצוף בסלון שלכם תקין, ושהדלת למרתף סגורה, ושאף אחד לא יכול להכנס למרתף, משום כיוון. לא מסביב, לא מהדלת, לא מלמטה, לא מלמעלה.

לייבש אותם, בקיצור.

וזה מה שעשה ביבי ברצועת עזה. לפני שנים רבות האיש הכריז מעמקי ספסלי האופוזיציה בפאתוס אינסופי: נמוטט את חמאס בעזה! והציניקנים מייללים: איזה מוטט, איזה נעליים. הוא לא עשה להם כלום, כמעט. והוא ראש ממשלה כבר כל כך הרבה זמן! למה הוא לא עושה כלום, למה.

ולא היא.

במשך שנים, לאט ובהתמדה, ביבי ייבש את חמאס. בודד אותם. במקום להילחם בהם בתמרון קרקעי גדול שח"ו היה מביא לכמויות גדולות של הרוגים, והמון נזקי משנה, וטראומות, ולחץ, ומתח, ובסוף נגמר בלא כלום, כי אי אפשר באמת לשלוט על מיליוני אזרחים עניים רעבים זועמים ומתוסכלים- הוא בחר ב"ה בדרך הארוכה, והנכונה: לייבש אותם.

הצצה לקייטנת הילדים של חמאס: חישוקי אש וזחילה מהבניין

העזתים ניסו להילחם, לירות טילים, קסאמים, גראדים, זילזאלים. בסייעתא דשמיא גדולה- הצליחה ישראל לבנות מערכת של כופתאות ברזל שמיירטת אותם.

העזתים ניסו להבריח נשק בכמויות דרך מנהרות ממצרים- ב"ה לאט לאט הסיפור הזה מוגר, ודי נגמר. סיסי ייבש ומייבש אותם חזק, וההברחות ההזויות של נשק מרפיח המצרית די נגמרו.

העזתים ניסו לחפור מנהרות רבות לישראל, וישראל יוצאת למבצע מקיף של איטום הגדר סביב מצרים, עם פתרונות אולטרא מתוחכמים וסודיים למופת, כך שאף אחד לא יודע בדיוק איך הם עובדים טכנית. אבל הם הולכים לעבוד, ולאטום את כל מערכת המנהרות העניפה של חמאס.

העזתים ניסו לשבור את המצור על עזה- ולא הצליחו. שום אונית סוחר או מטען לא לא יכולה לעגון בעזה. היא חייבת לעגון בישראל, ואם תכולתה תמצא חן בעיני ישראל- תכולתה תעבור הלאה, לעזה. ואם לא- אז לא. חד וחלק.

מבחינה מדינית- יש להם יח"צ כמו של מלריה, בערך. אולי טיפל'ה יותר טוב, וזהו. אף אחד לא סופר אותם, לאף אחד לא אכפת מהם, וחוץ משרת חוץ שוודית אחת אף אחד לא ממש מתרגש מהמצב שלהם.

חשמל- כמעט ואין ברצועה.
תעסוקה- כנ"ל.
תשתיות אזרחיות- כנ"ל.

התוצאה?
חמאס מתקפל, וכורע ברך. לקח לו שנים להבין את הסיטואציה, ולהפנים שהוא נמצא בדרך חד סטרית בכיוון אחד. וזה בדיוק המהות של הסכם הפיוס עם חמאס, ואל תתרגשו מכותרות כאלו ואחרות. יותר מ 10 שנים לאחר שחמאס השתלט צבאית על הרצועה וזרק את פעילי פת"ח מגגות עזה- הוא בתהליך של התקפלות. כמו כל התקפלות מפוארת הם עושים משחקי כבוד, מאיימים, משחררים כותרות, מייצרים משברים מדומים.

אין מה לדאוג מכל רעשי הרקע, בסוף הם ייאלצו לעשות פיוס (על הנייר, לפחות) עם פת"ח, להחזיר להם את השליטה ברצועה ובמובן מסויים ישראל תחזיר לעצמה את השליטה ברצועה. כי אחרי הכל הפתח מחוייב להסכמים כאלו ואחרים שאמנם לא שווים מאומה, אבל ישראל יכולה להפעיל

הסכם הפיוס עם פת"ח טוב לישראל, מכל כיוון אפשרי.

עוד קצת סבלנות, והמצב יהיה טוב יותר, בעזרת השם.

גובר הלחץ על חמאס: "חשמל – רק בתמורה לשינויים ביטחוניים"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו שעולה בדברי הכותב מבלי שהוא התכוון לכך:
הכל זה בסייעתא דשמיא עצומה וגדולה – עד כמה שהמצב באמת טוב…

צודק לגמרי,ממש משקף את המציאות ופורש אור על פעולות הממשלה

כתיבה מעניינת ומרתקת

חמאס במצב יותר טוב מאזרחי מדינת ישראל, אותנו ביבי מייבש כבר המון שנים ואין לנו עם מי לסגור הסכם שישפר לנו את החיים.

כמו תמיד, סוף…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו