השר ליצמן: "סימון מוצרי מזון – החל ממרץ הקרוב"

שר הבריאות נשא דברים בכנס לאורח חיים בריא והודיע: "אף אחד לא יהיה חסין מביקורת על האוכל". השר הודיע כי בחודש מרץ הקרוב יחל השלב הראשון לסימון מוצרים שבהם תכולת שומן, סוכר או מלח גבוהה בסימון אדום ומוצרים שמכילים מעט סוכר, שומן או נתרן יסומנו בירוק

למרות הלחצים מצד תעשיית המזון, שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ד') כי בחודש מרץ הקרוב יחל השלב הראשון לסימון מוצרים שבהם תכולת שומן, סוכר או מלח גבוהה בסימון אדום ומוצרים שמכילים מעט סוכר, שומן או נתרן יסומנו בירוק.

"יש עלינו לחצים, אבל הם לא משפיעים", אמר ליצמן בכנס עמותת הפורום הישראלי לאורח חיים בריא.

ליצמן הוסיף: "זהו שלב חשוב ודרמטי בקידום המהלך הלאומי לסימון מזון כפי המלצת וועדת האסדרה בראשות מנכ"ל המשרד. מטרת סימון המזון לסייע לאזרחי ישראל לשמור על תזונה נכונה ומניעת השמנה, סוכרת ותחלואה. מהיום, זה בידינו ואנו מחויבים להביא למודעות הציבור את הצורך בשינוי הרגלי תזונה, בייחוד לילדים".

סימוני המזון שצפויים להופיע החל ממרץ הקרוב

כזכור כבר לפני כשנה גובשו המלצות לנושא סימון המזון שאמורות היו להיכנס לתוקף בינואר הקרוב וקבעו קריטריונים לסימון המוצרים, כאשר הקריטריונים יוחמרו בעתיד בשתי פעימות נוספות.

בחודשים האחרונים היו לחצים מצד חברות המזון ואף מצד גורמים שהיו חברים בוועדה ועלו קשיים ביישום הסימון.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמר כי "העברת התקנות לכנסת היא אבן דרך היסטורית במאבק בתזונה הלא בריאה בישראל. עם אישור התקנות על ידי הכנסת וכניסתן לתוקף הציבור בישראל יוכל לבחור בבחירה הבריאה בקלות רבה הרבה יותר".

"אני בטוח שהכנסת וועדת העבודה והרווחה שנתנה לנו רוח גבית חזקה בנושא תשלים את העבודה במהירות האפשרית. אני רוצה להודות לכל השותפים למשימה ובעיקר לשר הבריאות הרב ליצמן על עמידתו הנחושה מעל כוחות חזקים ועמידתו על האינטרס הציבורי של אזרחי ישראל".

ליצמן, שהחל את מאבקו למען תזונה בריאה במילים "מקדונלד'ס אאוט" ניצל את הנאום כדי לעקוץ את תעשיית המזון המהיר, שחמקה מרפורמת סימון המוצרים: "גם מקדונלד, וכולם לא יתחמקו אצלנו. הם חושבים שסימון אדום ירוק לא יהיה אצלם. הם טועים טעות מרה. אצלם הכי קל. לוקחים מישהו, שולחים אותו לקנות סנדוויץ' ומשם למעבדה לבדיקה. למחרת מפרסמים בעיתון מה המצב. אם לא יהיה טוב נפרסם שלא טוב. הביקורת על אוכל – אף אחד לא יהיה חסין ממנה ואנחנו נלך עם זה עד הסוף".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך גם התוויה והנחייה לגבי מה כן לאכול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו