צילום אילוסטרציה: פלאש 90

האוטובוס איחר בעשר דקות – הנוסע פוצה בסך 7,500 שקל

תושב המרכז שמאס באוטובוסים המאחרים או שלא עוצרים בתחנה שליד ביתו תבע את חברת האוטובוסים בבית המשפט. על אף שלא שיכנע את השופט בכל טענותיו, הוא עדיין יצא עם פיצוי מכובד בסך 7,500 שקלים. האם המקרה יוביל להפסקת איחורי האוטובוסים?

תושב אחד הישובים במרכז הארץ, מתוסכל מאוד מהאוטובוסים של אגד. לדבריו, בשנה האחרונה כל אוטובוס שחיכה לו איחר במעל 10 דקות או שכלל לא טרח לעצור בתחנה.

האזרח פנה פעמים רבות לחברת אגד והתלונן על כך אך מרבית תלונותיו לא זכו למענה, או שנאמר לו שזמן ההגעה של האוטובוסים לתחנה הוא זמן משוער בלבד. בחלק מהמקרים הוא זכה בפיצוי, אך זה הסתכם בכמה עשרות שקלים.

כשהתסכול הלך וגבר, החליט לתבוע את אגד בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. "נאלצתי לרדוף אחרי אוטובוסים, כמעט נדרסתי. נגרמה לי עוגמת נפש רבה ואיחורים ליעדים שאליהם הייתי צריך להגיע", טען ודרש לחייב את חברת האוטובוסים לפצות אותו בלא פחות מ-33 אלף שקלים.

בכתב ההגנה אגד התייחסה לכל המקרים שהעלו וציינה, כי זמני ההגעה לתחנות הם זמנים משוערים שכן החברה אינה יכולה להתחייב להגעת האוטובוס בשעה מדויקת.

לדברי החברה ב-12 מהמקרים האוטובוסים יצאו בזמן אך הייתה סטייה ממסלול הקו עקב חסימה והם נאלצו לבצע עקיפה ובמקרים אחרים היו עיכובים עקב תקלות.

השופט קבע, כי בחמישה מקרים נ' הוכיח כי שהאוטובוסים לא עצרו בתחנות או הגיעו באיחור ניכר מאוד ופסד שהוא ראוי לפיצוי נכבד של 7,500 שקל.

נוסעים רבים שמשתמשים מדי יום בתחבורה הציבורית כדי להגיע לעבודה, ללימודים, לסידורים אישיים או לכל מקום אחר, מתלוננים לא אחת על התנהלות התחבורה הציבורית, בניגוד להוראות החוק, ומציגים שלל בעיות: איחורים, אי עמידה בלוח הזמנים, אי עצירה בתחנה, יחס מזלזל לנוסעים ועוד.

לעיתים, הגשת תביעה נמצאת מוצדקת בעיני בית המשפט ומזכה את הנוסע הממורמר בפיצוי, אולם חשוב לדעת שישנם מקרים בהם בית המשפט קובע באופן חד-משמעי כי חברת האוטובוסים אינה "אשמה", דוחה את התביעה ואף מחייב את התובע בהוצאות.
מפסקי דין קודמים עולה כי לא כדאי לרוץ ולתבוע על כל איחור. במקרים בהם האוטובוס התעכב, לא הגיע בזמן או שינה מסלול בשל סיבות שאינן תלויות בו (תנאי מזג אוויר קשים, דרכים חסומות וכד'), ולא ניתן לקבוע כי הוא התרשל וכי לנוסע שאחר להגיע ליעדו מגיע פיצוי.

עם זאת, במקרים שבהם האוטובוס לא הגיע כלל, איחר בצורה משמעותית, לא עצר בתחנה מסיבה שאינה מוצדקת, פני הדברים שונים, וייתכן כי בית המשפט יחייב את חברת האוטובוסים לפצות את הנוסעים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאללה כולנו לבית המשפט, נגמרו הבעיות הכלכליות!!!

כנראה שיש לך רכב פרטי

התמונה אי מל"ג בעומר מתי שאנשים חיקו לאוטובסים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו