Hadas Parush/Flash90

מקלב: הרפורמים גרמו לנזק הגדול ביותר לעם היהודי

על בג"ץ: "כל הפסיקות האחרונות של בג"ץ היו נגדנו. אי אפשר לטעון שהגישה שלהם היא שוויונית" • מקלב הסביר מדוע לא איימו בפרישה מהקואליציה: "החלטנו לשנות את הגישה משום שהתגובות החריפות שלנו בעבר על פסיקות בנושאי דת גרמו לרעש"

"הרפורמים גרמו לנזק הגדול ביותר לעם היהודי. מיליוני יהודים נישאו ביוזמתם בנישואי תערובת והיום אינם חלק מהעם היהודי. אנו כופרים בכל הגישה הזו. הם רוצים לעקור את הדת ועוסקים רק בהשמצות ובהכפשות. בדיון האחרון שהיה בוועדת החוקה בחוק הלאום, אמרו נציגי הרפורמים שאת חג המולד וחנוכה יש לחגוג יחד. גם חילונים לא יסכימו שחופה תנוהל במשותף על ידי רב וכומר".

את הדברים אומר ח"כ אורי מקלב בראיון שפורסם הבוקר בעיתון ישראל היום. "אני לא יכול לשבת איתם", ענה בתגובה לשאלה לא החרדים מחרימים את הרפורמים. "אני רואה בהם צד מיליטנטי. תראה מה קורה בנושא מתווה הכותל שבמשך 50 שנה היו שם הסדרים שמקובלים על כולם, ועכשיו הם רוצים לשנות את הכללים".

הכתב הפרלמנטרי של העיתון, מתאר בפתח הכתבה את ח"כ מקלב כך: על שולחנו של יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, מסודרים מאות פתקים קטנים שבהם רשומים שמותיהם של אנשים שהוא ועוזריו מטפלים בפניותיהם. מדי יום מגיעים אליו 30-20 פניות חדשות של אזרחים שזקוקים לעזרה. הוא מקדיש שעות רבות מדי שבוע לטיפול בפניות. "האנשים האלה הם הבוסים האמיתים שלי. כל בקשה שמגיעה אלי בוערת בי", הוא אומר בחיוך.

הופתעתי שלאחר החלטת בג"ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת לא איימתם במשבר קואליציוני. החלטתם לשנות את המדיניות או שעייפתם? נשאל מקלב. "אנחנו רוצים להוריד את הווליום מנושאים רבים. החלטנו לשנות את הגישה משום שהתגובות החריפות שלנו בעבר על פסיקות בנושאי דת גרמו לרעש לא פרופורציונלי. אזרחים חילונים אמרו לנו שכקולקטיב אנחנו מפחידים אותם ולכן החלטנו לא לומר על כל נושא שהוא משברי".

ח"כ מקלב הוסיף כי "בנושא פתיחת המרכולים בשבת איננו יכולים לשתוק, כי עלינו לדאוג לכבודה של השבת". הכתב, גדעון אלון שאל מקלב, בעיית המרכולים תיפתר על ידי חוק עוקף בג"ץ? "לא יהיה חוק עוקף בג"ץ אלא תוגש הצעת חוק של משה גפני ושלי שתתקן את החוק הקיים ותקבע שמ־2014 כל חוק עזר עירוני מחייב את אישורו מחדש של שר הפנים, והשר דרעי לא יאשר פתיחתם של מרכולים שבעליהם אינם רוצים לפתוח אותם בשבתות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו