המחלקה האונקולוגית בסורוקה בסכנת סגירה

הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה'- המטפל בחולי סרטן פנה למשרד הבריאות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל שיעשו את כל המאמצים על מנת שהמחלקה לא תיסגר בשל מחסור במתמחים לתורנויות

מחלקת אשפוז האונקולוגית בבית החולים סרוקה בבאר שבע אשר נותנת שירותים לחולי סרטן במצב קשה, מאשדוד ועד אילת. נמצאת בפני סכנת סגירה. הרקע לכך, מחסור גדול במתמחים. נכון לעכשיו מתפקדת המחלקה בכוח אדם מצומצם מאוד, המונה 6 רופאים.

הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה' מספר:" מחלקת האשפוז האונקולוגית בבית החולים סורוקה, הינה מחלקה מעולה אשר נותנת שירות איכותי ומציל חיים לחולים המאושפזים בה. חבל מאוד שתיסגר. מה גם, שבמידה והמחלקה תיסגר יצטרכו החולים לכתת את רגליהם בנסיעה ארוכה ומתישה לבתי חולים באזור המרכז. כבר עכשיו, חולים חוששים מאוד מסגירת המחלקה.". הרב אברמן, פנה למשרד הבריאות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל בקריאה נרגשת שיעשו את כל המאמצים הנדרשים על מנת שהמחלקה לא תיסגר. משרדי הממשלה השונים צריכים להעניק מענקים כספיים מיוחדים לרופאים שיסכימו להתמחות בדרום הארץ. רק כך אפשר להגיע לפתרון. מציין הרב אברמן.

יצוין, כי מחסור במתמחים וגם במומחים בתחום האונקולוגיה אינה הבעיה הבלעדית של סורוקה, וקיים בכל הארץ. מנתונים שנאספו באיגוד האונקולוגי עולה כי בכל הארץ חסרים 150 תקנים, ובבתי החולים איכילוב, שיבא, הדסה, רמב"ם, בילינסון וסורוקה חסרים לפחות 12-10 תקני רופאים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו