צילום: פלאש 90

נתניהו למקרון: "הפעילות האיראנית בסוריה הפכה למטרה עבור ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום ראשון האחרון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ואיים כי אם תמשיך איראן לפעול בסוריה, ישראל תפעל "על פי צרכי הביטחון שלה". מקרון ניסה להרגיע: "צריך לשמור על היציבות"

במהלך שיחה שקיים בנימין נתניהו ביום ראשון האחרון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, איים ראש הממשלה, באזני נשיא צרפת, כי הוא שוקל לתקוף מטרות איראניות בסוריה. כך פורסם לראשונה בחדשות 10.

נתניהו טען בפני מקרון כי "הפעילות האיראנית הפכה למטרה עבור ישראל", והוסיף כי "ישראל תפעל צבאית אם צרכי הביטחון יחייבו זאת". מקרון מצדו הזהיר את נתניהו מפני "נקיטת צעדים פזיזים", בלשונו.

השיחה בין השניים התקיימה בזמן ישיבת הממשלה, מה שאילץ את נתניהו לעזוב באמצע על מנת לקיימה. יום קודם לכן נפגש מקרון בארמון האליזה עם ראש ממשלת לבנון המתפטר, סעד אל-חרירי. נתניהו היה אחד מתוך כמה ראשי מדינות עמם שוחח הנשיא הצרפתי, בניסיון להרגיע את המשבר ההולך ומסלים.

במהלך השיחה מקרון פתח בסקירה על המצב בלבנון. "חרירי הולך לחזור לביירות ולהגיש רשמית את התפטרותו", אמר מקרון. נתניהו השיב לו: "לא אכפת לי מי יהיה ראש ממשלת לבנון או מה קורה בפוליטיקה הפנימית שם. מה שמטריד אותי הוא התחזקות חיזבאללה בתמיכת איראן. על כל הפלגים בלבנון לפעול כדי למנוע את התעצמות חיזבאללה בנשק מתקדם נוסף".

נתניהו המשיך ואמר לנשיא צרפת במהלך השיחה, כי המטרה צריכה להיות צמצום ההשפעה של איראן לא רק בלבנון אלא גם בסוריה. "ישראל עד כה ניסתה לא להתערב במה שקורה בסוריה אבל לאחר הניצחון על דאע"ש המצב השתנה כי הכוחות הפרו איראנים השתלטו", אמר נתניהו.

מקרון ניסה להרגיע את נתניהו. "אני מסכים שצריך לצמצם את השפעת איראן וחיזבאללה בסוריה ולבנון. אבל צריך לשמור על היציבות בלבנון, לפעול בזהירות ולא לבצע פעולות קיצוניות", אמר הנשיא הצרפתי. מקרון העביר לנתניהו מסר גם בנושא איראן: "מאוד חשוב לשמור על הסכם הגרעין. צריך לתמוך במתונים באיראן ולא להקשות עליהם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי הגיע הזמן שהאירופאים יבינו, אחרי כל הפיגועים, שאיסלם קיצוני הוא דבר מסוכן?

מי מדליף משיחות ביבי – מקרון? אפשר לצוטט להם?

הכישלון לא יתום ביבי קח אחריות ותתפטר אחרי 20 שנות דיבורים על סכנות אירן נשארנו אם דיבורים ואירן בגבול ועל הדרך ביבי הזקן נכשל בהסכם הגרעין (למה נכשל ? היה נאום יפה בקונגרס העיקר דיבורים מי צריך מעשים )
תם עידן ביבי הזקן ברוך הבא נפתלי בנט הימני

עוד אחד………

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו