צילום אילוסטרציה: פלאש 90

הערכה: טראמפ יכריז בימים הקרובים על ירושלים כבירת ישראל

הכרזה שכזו, נשמעת מובנת מאליה לאזניים ישראליות, אולם עד כה היא לא נשמעה מפיו של איש מנשיאי ארצות הברית. מדובר בצעד מקדים לקראת ההעברה של השגרירות לירושלים, צעד אותו הבטיח אמש סגן הנשיא פעם נוספת

העברת השגרירות האמריקנית לירושלים מתקרבת? בישראל מעריכים כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יכריז כבר בימים הקרובים על כך שהוא מכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה של ישראל. מדובר בהכרזה שנשמעת טריוויאלית לאזניים ישראליות, אך עד כה לא השמיע אותה איש מקודמיו של טראמפ בתפקיד.

המשמעות הישירה של הכרזה כזאת היא העברת השגרירות לירושלים, צעד אותו הבטיח טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו, אך נמנע ממנו עד כה.

בישראל מעריכים כי העובדה שביום שישי הקרוב יפוג תוקפו של הצו הנשיאותי המעכב את יישום החוק להעברת השגרירות היא שמניעה את הנשיא. טראמפ, כך טוענים גורמים בירושלים, אינו מעוניין לחתום שוב על מסמך שמהווה הפרה של אחת מהבטחות הבחירות שלו.

כזכור, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, הכריז אמש בחגיגות לרגל 70 שנה להחלטת החלוקה הנערכות באו"ם, כי ממשל טרמאפ שוקל להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. פנס אמר כי "הנשיא טראמפ שוקל כיצד ומתי להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים".

זמן קצר לאחר מכן, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ נשא דברים ופנה לפנס. "הגיע הזמן למלא את הבטחת הנשיא טראמפ ואת חזון הנביאים ולהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר. "הגיע הזמן שארה"ב תכיר בירושלים, בירתה הנצחית של העם היהודי במשך 3000 שנה, כבירתה של מדינת ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

?????

ואי ואי ואי
תתכוננו ותתפללו
הגאולה בפתח
יהי רצון שיהיה ברחמים
אמן

תמונה מהממת

פייק ניוז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו