Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה מפתיע: ביקשתי שחוק ההמלצות לא יחול עלי

על רקע הביקורת כי חוק ההמלצות מקודם רק על מנת למנוע את המלצת המשטרה בחקירות נתניהו, עדכן ראש הממשלה: "החוק טוב ונכון, אבל ביקשתי שינוסח כך שלא יחול על חקירתי". הוא תקף את המשטרה: "ההמלצות בענייני נקבעו כבר בתחילת החקירה"

על רקע הביקורת נגד החוק המבקש לאסור על משטרת ישראל לפרסם את המלצותיה בסיום חקירה, מודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מבקש שהצעת החוק לא תחול עליו. באופוזיציה טענו כי ח"כ דודי אמסלם מקדם את הצעת החוק על מנת להגן על ראש הממשלה נתניהו.

"על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני", עדכן היום נתניהו. "החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו", הוסיף.

ראש הממשלה הסביר: "חוק ההמלצות הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם.הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין. החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים".

לדבריו, "לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

נתניהו תקף בחריפות את התנהלות המשטרה בחקירותיו. "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם – שמוכיחות שלא היה כלום".

"בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים. לכן צריך להעביר את חוק ההמלצות. החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו" – כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם אמר בתגובה, "אני מכבד את בקשתו של ראש הממשלה, למרות שהחרגתו מהחוק תהפוך את החוק הזה כעת לפרסונלי. אתייעץ עם יו"ר הקואליציה ועם ראשי הסיעות על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, בהתאם להודעת ראש הממשלה.

"בשבועות האחרונים מתרחשים כאן דברים חמורים ומדאיגים. אנשים המצויים בצמרת שלטון החוק והמשטרה פועלים בכל המישורים, כדי לסכל את החוק באופן פסול, תוך רמיסת נורמות ציבוריות ברגל גסה. אין לי ספק כי יהיו לכך השלכות חמורות בהמשך, זו פגיעה ישירה בעבודת הכנסת ובהתנהלותה.

"לכל אורך הדרך הדגשתי כי חוק ההמלצות הנו חוק חברתי ממדרגה ראשונה. בעבורי, כבוד האדם הוא ערך מקודש, בין אם זה עניינם של רמי הארץ או אביוניה. ראיתי לנגד עיניי את עשרות אלפי האזרחים שכל עולמם חרב מידי שנה בגלל פרסום ההמלצה. זו התמודדות בלתי אפשרית עם סיטואציה לא אנושית שהופכת את חייהם לסיוט מתמשך עד להחלטת הפרקליטות בעניינם.

אמסלם הוסיף: "בעבורם ורק בעבורם אני מחוקק את החוק הצודק הזה וכעת כשראש הממשלה הוציא את עצמו מהמשוואה, אני משוכנע שכל אלו שיצאו מגדרם כדי לטרפד אותו, ייעלמו ויאלמו כאילו לא היו, החוק יקודם וירשם בספר החוקים של מדינת ישראל".

חוק ההמלצות: 'כולנו' טרפה את הקלפים; ההצבעה תידחה?

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כחלון לא מוכן לתת כתף לחוק במתכונתו, אז נתניהו מבקש שהחוק לא יחול עליו….
את האמת, זה נשמע לא רע בכלל….

אני שואל
האם יש סיכוי שביבי יקבל אומץ
ויטפל בבעיה האמיתית שזה
פשע ההדלפות מהמשטרה??
ויקדם חוק של שנות כלא ארוכות
לכל מדליף על כל הדלפה שהיא
הרי אנשים כאלו מבינים רק כשכואב להם
ואם הם יידעו שהם בדרך לכלא
כי יהיה כתוב גם בחוק שכל מי שבא במגע עם מדליף ולא
דיווח למח"ש מייד אז גם הוא
יישלח לכלא
אז הם יתחילו לרעוד
ובלי הדלפות הם הרי לא שווים כלום
הרי רק מזה נובע כל הכח להשחית
שיש למשטרה
אבל חוק ההמלצות זה הרי סתם
קשקוש מוחלט שרק גורם לביבי
הרבה יותר נזק מתועלת
וסתם מדליק עוד יותר את המשטרה בלי שייצא מזה שום
תועלת רק ההיפך הגמור

בבקשה לאשר לי את התגובה הקודמת שעוד מחכה מהצהריים
אודה לכם מאד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו