לראשונה: מותר לנהגים לגבות כסף עבור נסיעות

כמעט כמו מונית: תקנה חדשה של משרד התחבורה תאפשר לנהגים לבצע נסיעות שיתופיות בתשלום. על הנהגים יחולו הגבלות שונות, בין היתר המחיר יעמוד על שני שקלים לק"מ שיתחלקו בין כל הנוסעים ברכב, ועד שתי נסיעות כאלה ביום

שר התחבורה, ישראל כץ, חתם היום (ב') תקנה שתאפשר לבעלי רכב פרטי לבצע נסיעות שיתופיות שלא למטרות רווח. מדובר רק ברכבים שיעמדו בתנאים שקבע המשרד והם יוכלו לבצע את הנסיעות תחת מגבלות מסוימות. התקנות יכנסו לתוקף בעוד כחודש.

בין היתר הנהגים יוכלו לבצע עד שתי נסיעות כאלה ביום ומספר הנוסעים לא יעלה על ארבעה, מלבד הנהג. כמו כן יותר להסיע רק נוסעים שתיאמו את נסיעתם מראש. בהתאם לתקנה החדשה, הסכום המירבי לכל קילומטר של נסיעה יעמוד על שני שקלים לכל היותר, שיתחלקו בין כל נוסעי הרכב.

השר כץ ציין שהתקנה צפויה להגדיל את מספר הנוסעים בכל רכב, ובכך להפחית את מספר כלי הרכב בכבישים. זאת במסגרת הצעדים שמשרד התחבורה מקדם להפחתת הגודש בדרכים.

לפני מספר חודשים חתם השר כץ על תקנה המאפשרת למוניות ספיישל לבצע נסיעות שיתופיות, כך שהנוסעים במונית יוכלו לחלוק את הנסיעה עם אנשים נוספים המבקשים לנסוע לאורך אותו מסלול.

מוקדם יותר היום נערך בכנסת דיון בנושא "הגברת התחרות בתחבורה הציבורית באמצעות התחבורה השיתופית". ח"כ אורי מקלב טען בדיון כי "אזרחי ישראל אינם שבויים של נהגי המוניות". בנוסף במהלך הדיון ציין נציג משרד התחבורה, דרור גנון, כי המשרד יציג בתוך מספר שבועות תוכנית להסדרת התחבורה השיתופית בישראל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשקוש מקושקש, אז איך בדיוק נאכף החוק המטופש הזה?

ומה לגבי חברות הביטוח ?
איך הם יתייחסו לנסיעה בשכר ?
למיטב ידיעתי, לפי תקנות הביטוח כיום, אסור לקבל כל תמורה, גם לא הוצ' דלק, כמו"כ אם משאילים רכב לחבר, אסור לקבל כל תמורה, כנ"ל.
במקרה שחב' הביטוח הוכיחה, שניתנה תמורה עבור הנסיעה, אזי לא יחול כיסוי ביטוחי, לרכב שהוגדר כרכב פרטי ולא מונית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו