צילום: פלאש 90

לקראת ההכרזה: בצה"ל הכינו תכנית פעולה למקרה של הסלמה

במערכת הביטחון לא מזלזלים באיומי הפלסטינים להבעיר את השטח ונערכים בהתאם. בעקבות המתיחות פרסמה אמש ארה"ב אזהרת מסע ליו"ש ולמזרח ירושלים • גדעון סער: "מגיעה מילה טובה לנתניהו. הקשר הטוב בינו לבית הלבן תרם למהלך הזה"

הישג מדיני – מתיחות ביטחונית: בצה"ל ובמשטרה נערכים לגל של הפרות סדר על רקע הכרזתו הצפויה של נשיא ארצות הברית. התרחישים השונים נעים- בין מספר התפרעויות נקודתיות לגל מהומות שישטוף את מזרח ירושלים ואת כל אזור הגדה.

בימים האחרונים גיבשו ראשי זרועות הביטחון דרכי פעולה והתמודדות עם התרחישים השונים, כאשר בשלב הראשון כבר כעת מתוגבר כל מערך הכוחות באזורים המדוברים.

במקביל, הבית הלבן הוציא הלילה אזהרת מסע לשטחי יו"ש ומזרח ירושלים בשל המתיחות הביטחונית הצפויה. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, קרא לאמריקנים לחזור בהם מאזהרת המסע אותה כינה "מיותרת". ברקת העריך כי "מהר מאוד נחזור לשגרה בכל המקומות".

בתוך כך, השר לשעבר, גדעון סער, מפרגן הבוקר באופן נדיר לראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה חשוב למאבק המדיני שלנו על ירושלים, על בירת הנצח שלנו. זו תופעה שאין לה אח ורע – הכחשת הזכויות ההיסטוריות של עמנו על בירתנו. זה דבר גדול מאוד ומגיעה מילה טובה לנתניהו. אני מאמין שהקשר הטוב בינו לבית הלבן תרם למהלך הזה", כך סער בראיון לרשת ב.

הוא הוסיף: "איננו צריכים לשלם לפלסטינים על מהלך של הכרה בבירה שלנו. אנחנו מבקשים את הדבר הטבעי ביותר. אין עם שיש לו זיקה היסטורית לבירה שלו יותר מלנו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו