התפרעות בנבי סאלח. צילום: פלאש 90

נערה פלסטינית שתועדה סוטרת לחייל צה"ל – נעצרה הלילה

הנערה הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח. בשלב מסויים היא התקרבה לחיילים ואף סטרה לאחד מהם, שבחר שלא להגיב לפרובוקציה. תיעוד האירוע עורר סערה תקשורתית גדולה

הלילה עצרו כוחות צה״ל ומג״ב פלסטינית תושבת נבי צאלח בחשד לתקיפת קצין וחייל צה״ל, וזו הועברה לחקירה. הפלסטינית השתתפה בהפרת סדר אלימה שהתקיימה ביום שישי האחרון בנבי צלאח במהלכה יידו כ- 200 פלסטינים אבנים לעבר כוחות צה״ל.

במהלך הפרת הסדר, נכנסו מספר פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים מתוכו לעבר החיילים בהסכמת המשפחה. הכוחות הוציאו את כלל מפרי הסדר מתוך הבית ונשארו לעמוד בפתחו על מנת למנוע כניסה נוספת. בהמשך, יצאו מספר פלסטיניות אל החיילים במטרה ליצור פרובוקציה.

בשלב מסוים סטרה אחת הפלסטיניות לקצין צה"ל שנכח באירוע, אך זה בחר שלא להגיב. תיעוד האירוע עורר סערה תקשורתית גדולה כשהיו מי שטענו שאי-תגובתו של הקצין למעשה החמור מעידה על רוח רופסת שנושבת בפיקוד הבכיר של צה"ל ומחלחלת לדרגי השטח.

בצה"ל דוחים את הביקורת ואומרים: "מתחקיר ראשוני שקיים מפקד גדוד "רותם" עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. מהתחקיר עולה כי מפקד הכוח, לו נתון שיקול הדעת המבצעי, פעל באופן מקצועי בכך שלא נגרר לאלימות אך היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית והן בשל העובדה כי ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילד כאפות

בכל מדינה נורמלית, החייל היה יורה בה במקום ומקבל על זה צלש

בג"ץ עוד יוציא פסק לשחרורה, זה מדינה עם חופש ביטוי וככה האראבוטשים מתבטאים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו