Najeh Hashlamoun /Flash90

בחסדי שמיים: 400 פיגועים משמעותיים סוכלו בשנה החולפת

בדיון בוועדת חוץ וביטחון בכנסת אמר ראש השב"כ נדב ארגמן כי השטח אינו שקט לאחר הצהרתו של נשיא ארה"ב על הכרה בירושלים כבירת ישראל. "חמאס מנסה בכל הכוח לבצע פיגועים ביהודה ושומרון ולערער את היציבות. התקופה הקרובה מאתגרת"

בחסדי שמיים, מצליחים כוחות הביטחון לסכל פיגועים: "חמאס מנסה בכל דרך להוציא פיגועים מיהודה ושומרון ולערער את היציבות" – כך הצהיר הבוקר (ראשון) ראש השב"כ, נדב ארגמן, בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון. לדברי ארגמן, "השקט היחסי שאנחנו חווים הוא שקט מתעתע, מתחת לפני השטח העסק רוחש מאוד".

על פי הנתונים שהציג ארגמן השנה החולפת ירד היקף הפיגועים אך כמות סיכולי ניסיונות פיגועים עלתה. "סיכלנו 400 פיגועים משמעותיים, מתוכם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה ו-94 פיגועי הקרבה", הוסיף. "שב"כ סיכל 1,100 פיגועים פוטנציאליים של בודדים. לעומת זאת, 54 פיגועי בודדים הצליחו לעומת 108 בשנה שעברה. בסך הכל היקף הסיכולים מרשים אבל זו רק דוגמה המסבירה את היקף הטרור מתחת לפני שטח".

"התקופה הקרובה תהיה מאוד מאתגרת", סיכם ארגמן. "יש תסיסה בשטח והסתה של הרשות הפלסטינית שמוציאה פלסטינים לרחוב. צריך לבדוק מה משמעות כשלונם של תהליכי הפיוס". לדבריו, צפויה "תקופה לא יציבה בחודשים הקרובים". הוא הוסיף כי "ברצועת עזה המציאות מאתגרת מאי פעם" וכי "ימים יגידו" אם תהליך הפיוס בין פתח לחמאס הצליח.

ארגמן קשר את אי השקט בגדה המערבית וברצועת עזה להצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהכיר במעמדה של ירושלים כבירת ישראל. בשנתיים האחרונות פועלים יחדיו צה"ל, שב"כ והמשטרה על מנת לאתר פלסטינים שהוגדרו כבעלי פוטנציאל להוציא לפועל פיגועים. במסגרת העבודה המשותפת מבצעים גופי הביטחון ניטור של תכנים ברשתות חברתיות וכלי תקשורת נוספים, במטרה לסכל פיגועי טרור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו