"ה"אשמה" של אולמרט" הסופר חיים ולדר "מול המראה"

אל תתרשמו מכל ההצגה הזו של "הפרקליטות טעתה", "אולמרט זכאי", "בית המשפט אמר את דברו". הסיפור כאן הוא לגמרי אחר מכפי שזה נראה.

נכון, אולמרט יצא זכאי מפרשת טלנסקי, הפרשה שבגינה אולץ לעזוב את ראשות הממשלה, ברור כשמש שנעשה לו משפט שדה. הוא כבר נענש ונזרק מכסא ראש הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

אבל האמת היא שאולמרט יכול לצאת זכאי מכל הפרשות עליהן הואשם ובעוד חצי תריסר פרשות שידביקו לו אולי בעתיד. בדבר אחד הוא "אשם" לגמרי, גם אם לא הוגש נגדו כתב אישום, גם אם לא הועמד לדין וגם אם לא נשפט. הוא לא פיטר את שר המשפטים שלו דאז דניאל פרידמן, שביקש להעמיד את המערכת המשפטית על מקומה הטבעי, והדרך היחידה שהיתה להם לסלק את פרידמן היתה להפיל את אולמרט!

אל תתנו לתקשורת ולמערכת המשפט להטעות אתכם. הסיבה שאולמרט נמצא במקום שהוא נמצא היא לא בגלל הולילנד ולא בגלל שוחד שקיבל או לא. גם שר הביטחון שלו דאז והיום ברק, יכול היה להיות מואשם פי מאה באותם דברים ממש, אבל ברק היה מוכן להיפטר מפרידמן, ואולמרט לא. זו אשמתו, ועליה הוא נענש בלי משפט ובלי העמדה לדין. כפי הנראה הוא כבר לא יהיה ראש ממשלה, ומערכת המשפטים הרקובה בראשות בייניש שרדה את האיום הגדול ביותר שלה נגד ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות, בניגוד לשופטים והפרקליטים שלא עמדו מעולם לבחירה ומייצגים אולי חצי אחוז מהעם.

אולמרט כבר לא מעניין את המערכת מזמן, זו אולי הסיבה שזיכו את המסכן, כי גם יש גבול וגם כי בראשות המערכת עומד מישהו ולא קוראים לו בייניש. עיני המערכת המשפטית נשואות אל האחרים — אלה שעוד מאיישים את המערכת ועומדים מול איום חמור וגלוי מצד הפרקליטות: "ראית מה אנחנו יכולים לעשות לך — אז תהיה ילד טוב ותשמע בקולנו".

מדוע אתם חושבים התעמת נתניהו מול בוחריו ופינה את שכונת האולפנה? בגלל שהוא חושב שזה צודק ושכך צריך לעשות? ממש לא! הוא מ פ ח ד . פשוט כך. הוא יודע שבתוך רגע שעיתונאי מטעם ימצא איזו טיסה שהוא נסע בה במימון מישהו, ועיתון מטעם ימרח זאת על כותרות כאלה שגם אם עשית משהו טוב זה נראה רע, ומפכ"ל מטעם יורה על פתיחת חקירה כי אוי לו אם לא יורה, המשטרה תמצא לנכון להמליץ על הגשת כתב אישום ובריון- פרקליט המדינה מטעם יגיש נגדו כתב אישום ובית המשפט ירשיע או יזכה אותו, זה כבר לגמרי לא חשוב כשאתה בכל מקרה היסטוריה.

שאלו בארבע עיניים ח"כים ושרים והם יאמרו לכם שעם הבג"ץ לא מתעסקים. משפט כזה אומר את מה שאנו טוענים בטור הזה שנים: במדינת ישראל לא מתקיים שלטון דמוקרטי כי אם דיקטטורה משפטית. משום מה היא נחשבת נאורה, אך האמת שאין שום דבר נאור בלשלוט דרך איום של מעצר וישיבה מאחורי סורג ובריח. אומנם, לא הורגים כאן כמו בלוב אבל במחשבה שנייה כן הורגים כאן. כי לבייש בן אדם זה קצת להרוג אותו המלבין פני חברו כאילו שופך דמים, ורוב אזרחי המדינה ועוד יותר מנהיגיה נמצאים כל העת תחת איום מבושה נוראה ולמעשה לינץ´ ציבורי שאינו משאיר לאדם פנים מול משפחתו וחבריו.

התנאי הנוסף לדיקטטורה הוא חסינותו של השליט, והנה עוד הוכחה לדיקטטורה השיפוטית. בעוד כל אנשי הציבור מצויים תחת זכוכית מגדלת, וכל נייר שהועבר או שיחה שהתקיימה עלולים לשמש כנגדם ביום פקודה — הרי שהמערכת השיפוטית חסינה לגמרי. האם שמעתם על שופט שהועמד אי פעם לדין? האם יש גוף שיכול בכלל לקבל החלטה כזו?

כאשר שופטים מועדים בצורה פומבית הדברים נסגרים בשיפוט פנימי. אך בכל הנוגע לשופטי בג"ץ אין בכלל מה לדבר על העמדה לדין.

האם אי פעם התקיים תחקיר עיתונאי רציני נגד שופט? האם העיתונות המתגאה כל כך בחשיפת שחיתויות מעזה אפילו לנגוע בשופטים?

זאת ועוד: האם כותבי מאמרים בעיתונות הכללית מעזים להשתלח בשופטים כפי שמשתלחים כאן בפוליטיקאים?

מי שהיה בבית משפט, יכול לראות באולם הכניסה את השלטים "כבוד השופט" לפני כל שם ושם, האם גם במשרדי ממשלה רשום "כבוד השר" או אפילו "כבוד ראש הממשלה"?

צריך לראות את הגינונים המוגזמים שעורכי הדין נוהגים כלפי שופטים קימה בכל פעם שמדברים לשופט, פנייה בלשון "כבודו" והתבטלות מוחלטת מול השופט.

כל אלה מחזקים את הטענה שנטענה בטור זה כבר לפני שנים: בישראל מתקיים שלטון אחר מכפי שהכל סבורים. אומנם יש בחירות וכנסת וממשלה, ודיונים, וישיבות, והצבעות והחלטות, אבל השלטון האמיתי נמצא בבית המשפט, והוא לא נבחר כי אם ממנה את עצמו, וגם את ועדת המינוי הוא ממנה, ומי שמנסה לשנות משהו מכל זה מובא אל עמוד הקלון ונזרק בבושת פנים מכל תפקיד ציבורי. רמון שהעז רק לבקש תיעוד של דיוני הוועדה למינוי שופטים — הואשם מיד ונזרק מתפקידו כשר משפטים. כך גם רובי ריבלין, רפאל איתן ואביגדור ליברמן שכלל לא התמנו עקב חקירה שהחלה בסמיכות מפתיעה לכוונה למנותם לתפקיד שרי משפטים, כך גם יעקב נאמן, והחמור מכל הדחתו של אהוד אולמרט, ראש ממשלה מכהן שהושלך מתפקידו, כי סירב לפטר את שר המשפטים שלו דניאל פרידמן שביקש לערוך שינויים במערכת המשפטית.

האם נעשו השינויים הללו? לא ולא. המשפטנים מוסיפים לשלוט כאן תוך הטלת פחד ואימה בקרב הציבור, אך בעיקר כנגד נבחריו.

עצם העובדה שבכל פעם שאני כותב את הדברים פונים אלי כמה אנשים ושואלים: האינך פוחד? מדוע הם אינם שואלים כך כאשר יש ביקורת קשה ואפילו התקפה חריפה כנגד פוליטיקאי זה או אחר?

השאלה הזו היא התשובה: כי כל אחד מבין שבישראל ניתן לבקר ואפילו לתקוף מילולית אישי ציבור ונבחרים, וכל אחד מבין שלא כדאי בשום פנים ואופן לבקר או לתקוף את המערכת המשפטית. וזה לכשעצמו מציג את התמונה האמיתית באשר לאופי שלטון הדיקטטורה ה"נאורה" של אהרן ברק וממשיכי דרכו.

ראו נא מי קובע את סדר היום הציבורי. מי גרם לשערוריית הגיוס שהולכת לפלג כאן את העם עד לכדי מלחמת אחים? בית המשפט העליון בניגוד גמור לרצונו של הציבור שנבחריו מצאו את הדרך להסתדר. אך בית המשפט רוצה שרצונם של שני אחוזים מהעם יקבע — ולכן כפה על הנבחרים ובעצתם על העם להילחם זה בזה כדי שרצונו והשקפתו ייעשו בכפייה.

גם, להבדיל, בנושא פינוי שכונת האולפנה והפינוי הצפוי של מגרון, מצא הציבור את הדרך להסתדר, וגם אם נוצרה בעיה היא היתה נפתרת כמקובל במקרים כאלה בעזרת פיצויים או הידברות.

אבל בית המשפט השמאלני קיצוני רוצה הרס של התנחלויות, לכן הוא מתעלם מהעובדה שאין כל הוכחות לבעלות ערבית, ואפילו מהעובדה שערכאה תחתונה קנסה את התובעים הערבים מחמת שלא הביאו שום בדל ראייה — ומכריח להרוס את המקום. למה? ככה!

הימים הקרובים הולכים להיות ימים לא פשוטים. לכל יהודי חרדי ברור למי ישמע. בחוקותיהם לא נלך ובגזרותיהם לא נתחשב. מעניין עד כמה רחוק יהיו מוכנים הדיקטטורים ללכת עד שיבינו שאמונה לא ניתן לשבור בכוח או בגזירות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק מאוד !!!!
חזק מאוד !!!!
חזק מאוד !!!!
אבל אתם לא מפחדים ? ('-')

כל מילה פנינה!

האמת האבסולוטית!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו