צילום: פלאש 90

מסתמן: המלצות המשטרה בחקירות נתניהו – רק אחרי פסח

הנימוק: צורך ממשי בעדויות נוספות והשלמת ראיות • לאור זאת, כתב אישום יוגש - אם בכלל - רק בעוד כשנתיים וחצי. המשמעות: הסיכוי שהממשלה הנוכחית תסיים את ימיה על רקע הפרשיות בהן מעורב ראש הממשלה - אפסי

דחיה נוספת: לאחר שסימנו את תחילת 2018 כתאריך היעד שבו יתפרסמו המלצות המשטרה בחקירות ראש הממשלה, נחשף אמש בערוץ 2 כי מועד סיכום החקירה וההמלצות נדחו על לאחר חג הפסח. לפחות.

ע"פ הדיווח, במשטרה סבורים שאפשר לסיים את השלמות החקירה בתוך שבועות, ואילו בפרקליטות מעריכים שיידרשו כמה חודשים לביצוע השלמות ולסיכומי התיקים. עם זאת, אין מחלוקת על כך שחקירות רה"מ אינן תקועות, וכי אין בהשלמות הנדרשות לשנות את הראיות שמגבשות תשתית להעמיד לדין את נתניהו. "מי שייקבע בסופו של דבר יהיו אך ורק הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה", כך בדיווח.

הלחץ כולו עליו: מה יעשה כחלון אחרי שיפורסמו המלצות המשטרה

המשמעות הישירה של העיכוב הזה היא שהסיכוי לכך שהממשלה הנוכחית תיפול על רקע החקירות – אפסי. "לאור הדחייה הנוספת בסיום חקירות נתניהו, כבר ברור למדי שההחלטה הסופית של היועמש, אחרי שימוע, תהיה לא לפני 2020, בכל מקרה אחרי הבחירות לכנסת", מסביר העיתונאי עמית סגל.

לטענתו, "מהיום הראשון היה ברור שבניגוד לאגדות, לנתניהו אין אינטרס להקדים את הבחירות כדי ״לעצור את החקירות״ – 1. כי בחירות לא עוצרות אותן וכדאי להתעדכן בחוק; 2. כי לחקירות ראש ממשלה יש נטייה להתעכב ללא סיוע חיצוני; 3. כי אין בזה שום היגיון משפטי וציבורי, אלא רק אחרי שימוע. במילה אחת: 2019".

הוא מוסיף: "המצחיק הוא שב-2016 ו-2017 הבונטון היה שנתניהו דוחף בציניות את המערכת לבחירות, וב-2018 שהוא בציניות עושה הכל למנוע בחירות. והאמת: פוליטיקה ישראלית סטנדרטית"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו