Gideon Markowicz/FLASH90

בניסיון למקסם קולות: ש"ס תרוץ בנפרד בעיר תל אביב

בבחירות האחרונות, התמודדו יחד כלל המפלגות החרדיות בעיר ללא הפסקה ברשימה אחת שקיבלה שלושה מנדטים בלבד. בניסיון למקסם את כמות הקולות, הודיעה ש"ס כי תתמודד בנפרד מתוך מטרה להגיע לתוצאה דומה, ללא המנדטים שיקבלו השאר

כבר לא חזית דתית מאוחדת: בבחירות האחרונות למועצת העיר, התמודדו ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי, חב"ד ותנועות התשובה במסגרת רשימה אחת: שג"ב. הרשימה המאוחדת לא נחלה הצלחה גדולה והכניסה שלושה נציגים בלבד למועצת העיר.

לאחר ניתוח תוצאות הבחירות ולאור הגידול בשטח, החליטו בסיעת ש"ס המקומית להתמודד לבד בבחירות הבאות. המהלך עשוי להיטיב עם ש"ס, אך היא עלולה להביא לאיבוד קולותיהם של מצביעי יהדות התורה, שבמקרה ותתמודד לבד, ככל הנראה לא תצליח להכניס ולו נציג אחד למועצת העיר.

יו"ר סיעת ש"ס בעיר, נתן אלנתן, הסביר: "הגענו למסקנה שהריצה המשותפת גרמה להפסד קולות, כשרצים יחד אף אחד לא עובד בשטח בצורה רצינית. יהדות התורה הביאה את מאגר הקולות הבסיסי שלה, לא מעבר, וקולות רבים של הבית היהודי זלגו למפלגת דרום העיר, בראשה עמד איש מפד"ל. הגענו למסקנה שהדבר הנכון לכולם היא ריצה נפרדת, ככה לא יאבדו קולות ובסופו של דבר זה יביא לחיזוק החזית הדתית בעיר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו