הישראלים מאריכים ימים

לוחות התמותה החדשים שמפרסם האקטואר הראשי במשרד האוצר, מעידים על עלייה ניכרת בתוחלת החיים ■ איך זה קשור לפנסיה שלכם?

מי שחשב שהחלטתו של המפקח על שוק ההון, ביטוח ופנסיה במשרד האוצר לאסור על חברות הביטוח לשווק פוליסות ביטוח מנהלים עם מקדם קצבה קבוע החל מינואר 2013 אינה מוצדקת, כנראה שלא קרא את לוחות התמותה החדשים שמפרסם האקטואר הראשי במשרד האוצר.

 קרא עוד:

[postim]

מתברר שמשנה לשנה אנחנו מאריכים חיים יותר ויותר. אם בעשורים האחרונים חלה עלייה בתוחלת החיים שלנו, הרי שבשנים האחרונות חל זינוק בתוחלת החיים. המשמעות ברורה: אין מספיק כסף לשלם לגמלאים את הפנסיה.

חנוך הירשוביץ, איש הביטוח והפיננסים עושה לנו סדר: "מקדם קצבה הוא הנוסחה לפיה יחולק הכסף שנצבר בקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים. נניח שאדם חסך מיליון שקל ומקדם הקצבה שלו הוא 200, הרי שהוא יקבל מידי חודש – לאחר גיל הפרישה – 5,000 שקלים. דהיינו מיליון לחלק ל-200. ככל שתוחלת החיים עוֹלָה, עוֹלֶה איתה מקדם הקצבה, וככל שהמקדם גבוה יותר, יקבל החוסך סכום קטן יותר מידי חודש לאחר גיל הפרישה".

בעבר נהגו חברות הביטוח למכור פוליסות ביטוח מנהלים שמבטיחות מקדם קצבה קבוע. דהיינו, חברת הביטוח אינה יכולה לשנות אותו גם אם תוחלת החיים עולה. הירשוביץ ממליץ לנצל את חלון ההזדמנויות שנותר עד שהוראתו של המפקח תיכנס לתוקף, ולשקול את רכישתה של פוליסה שכזו. "ההערכה היא שעדכון לוחות התמותה יחשוף את העובדה שתוחלת החיים ממשיכה לעלות, מה שיצמק לנו את הפנסיה", הוא אומר.

באותו עניין, מעריכים גורמים בשוק הפנסיה כי קרנות הפנסיה התקציביות של גופים ציבוריים דוגמת חברת החשמל, משטרת ישראל, רפאל, בנק ישראל, דואר ישראל, מערכת הביטחון ועוד, ייאלצו להפריש מיליארדי שקלים על-מנת להבטיח את הפנסיה של גמלאיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו