גבול רצועת עזה. צילום: פלאש 90

מפקד החטיבה הדרומית: "חמאס לא מגיב כי הוא מורתע"

אל"מ קובי הלר נפגש עם חברי קיבוץ כרם שלום והתייחס להתרחשויות הביטחוניות בגזרה. "אם יהיו עוד מנהרות, נאתר אותן באמצעות הטכנולוגיה. צה"ל במוכנות טובה הרבה יותר בהשוואה לתקופה לפני 'צוק איתן'. לא רואה בשלב זה עימות באופק"

מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה קובי הלר, נפגש אתמול עם חברי קיבוץ כרם שלום, ושוחח עמם על המצב בגזרה על רקע תקיפת המנהרה שלשום במעבר הסחורות הסמוך ליישוב. "המנהרה הושמדה כליל ולא מהווה עוד איום", הוא בישר להם.

ע"פ דיווח באתר YNET, הלר אמר עוד במהלך המפגש: "העובדה שחמאס לא הגיב בירי לאחר הפצצת המנהרה מוכיחה שיש לנו הרתעה מולו. חוסר תגובה שלהם אל מול פעולה שלנו זו הרתעה. אם יהיו עוד מנהרות, נאתר אותן באמצעות הטכנולוגיה. מבחינתנו צה"ל נמצא במוכנות טובה הרבה יותר בהשוואה לתקופה לפני צוק איתן. גם ברמה הטכנולוגית וגם מבחינת סדר הכוחות בעוטף עזה. אני רואה ב-2018 שנה של התפתחות וצמיחה ולא רואה בשלב זה עימות באופק. חמאס ספג מכה קשה, הרסנו להם נכס משמעותי וזהו הישג גדול".

//www.jdn.co.il/breakingnews/937485

על הקמת המכשול התת-קרקעי נגד המנהרות אמר הלר: "אני מאמין שסיום הקמת המכשול יביא קץ למנהרות. ההערכה היא שנסיים לבנות אותו עד סוף 2018 או תחילת 2019. בניית המכשול נותנת מוטיבציה שלא להיכנס לעימות עם עזה. המטרה היא להימנע מעימות ככל שניתן, לפחות עד השלמת הקמת מכשול".

הוא העריך כי לאחר השלמת המכשול "חמאס ינסה להוציא פיגועים מהאוויר, אבל גם לכך אנחנו ערוכים ויש לכך מענה".

לדבריו, "חמאס לא מעוניין בעימות, בין השאר על רקע הסכם הפיוס הפנים פלסטיני. הוא לא רוצה להיתפס כגורם שהרס את ההסכם על ידי הסלמה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו