נתניהו נואם בפני אנשי עסקים בהודו. צילום: פלאש 90

נתניהו מעריך: "שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים בתוך שנה"

בשיחה עם כתבים בהודו נשאל נתניהו על מעורבות ישראלית במבצע המעצרים נגד סוכנים איראניים בגרמניה, והסתפק בתשובה כללית: "סייענו לסכל לפחות 30 פיגועים גדולים בעולם בשנתיים האחרונות. אף שירות מודיעין לא הגיע למספר הזה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר לכתבים המתלווים למסעו המדיני בהודו, כי להערכתו "שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. בטווח של שנה – זו הערכה מוצקה שלי".

נתניהו נשאל האם קיימת מעורבות מודיעינית ישראלית במבצע המעצרים נגד סוכנים איראניים בגרמניה והסתפק בתשובה כללית. "סייענו לסכל לפחות 30 פיגועים גדולים בעולם בעשרות מדינות בשנתיים האחרונות. שום שירותי מודיעין לא סיכלו יותר מאתנו בעולם".

על הקיצוץ של האמריקנים בכספי הסיוע לאונר"א אמר נתניהו: "טוב שעושים משהו שמאתגר את הגוף הזה. הגוף הזה שמנציח את הפליטות הפלסטינית. פעם ראשונה שמתייצבים ומאתגרים את הדבר הזה. אני הייתי מציע עדיין, שהדרך הנכונה היא בנתיב שאמרתי – להכפיף את אונר"א לנציבות האו"ם לפליטים".

באשר לחוק המרכולים אמר נתניהו: "אני לא רואה שינוי משמעותי בסטטוס קוו. גם אם מנתחים את החוק עצמו, השאלה היא פחות בחוק שמותיר את המצב כמו שהוא, אלא יותר האכיפה שלו".

על איראן והסכם הגרעין של המעצמות מולה, אמר נתניהו: "האמריקנים עושים שינוי דרמטי מאוד מול איראן. הנשיא קצב בעצם זמן ביחס להסכם הגרעין. יש לזה משמעות אסטרטגית מאוד. ביטול ההסכם או תיקון שלו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו