Hadas Parush/Flash90

שר הביטחון: רוצחי הרב שבח ניסו לבצע פיגוע בעבר וכשלו

לדברי ליברמן, חוליית המחבלים שחבריה נעצרו וחוסלו הלילה בפעילות שב"כ ומג"ב בג'נין ניסתה בעבר להוציא לפועל פיגועים אך כשלה בכך. שר הביטחון הוסיף כי המבצע הלילה לא כלל שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית. "זה פעילות נטו של מערכת הביטחון"

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי חוליית המחבלים שחבריה נעצרו וחוסלו הלילה בפעילות שב"כ ומג"ב בג'נין ניסתה בעבר להוציא לפועל פיגועים אך כשלה בכך.

ליברמן בירך את כוחות הביטחון על הפעילות בג'נין ואמר כי "שב"כ, צה"ל ומשמר הגבול עשו עבודה מודיעינית טובה ומקצועית" והוסיף כי "בסופו של דבר זה מוכיח שנדע להגיע ונדע לתפוס את כל מי שאחראי לפגיעה באזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "אנחנו יודעים מי ביצע את הרצח, יודעים את כל השמות ויש לנו זיהוי מלא של כולם". עוד הוסיף ליברמן כי במערכת הביטחון "עדיין לא לגמרי רואים את כל התמונה, אבל ברור שפגענו בכל המעורבים באירוע וזה אירוע שמזמן לא ראינו".

ליברמן הוסיף כי החוליה שפעלה בג'נין הייתה תשתית מאורגנת. "נדע לסגור מעגל על כולם", אמר והוסיף כי מרבית המעורבים ברצח רזיאל שבח בחוות גלעד בשבוע שעבר מוכרים למערכת הביטחון וכי מרביתם חוסלו. הוא הוסיף כי המבצע הלילה לא כלל שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית. "זה פעילות נטו של מערכת הביטחון שלנו", אמר.

ליברמן התייחס בריאיון גם למעמדו של המאחז חוות גלעד ואמר כי חלק גדול מאדמותיו נרכש על ידי יהודים. לדבריו, אין יוזמה גורפת להלבנת מאחזים ו"כל מה שנחוץ נפעל להסדיר אותו". הוא הוסיף כי "בסופו של דבר מה שמנחה אותנו זה האינטרס הביטחוני, ראינו כמה חשוב ששם אכן יהיה יישוב חוקי שיוכשרו כל התשתיות". ליברמן אמר עוד כי "מבחינת ההוויה הישראלית הציונית של חומה ומגדל שום דבר לא השתנה והיא תמיד הייתה חלק חשוב במערכת הביטחונית שעזר לשמור על חבלי ארץ ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו